Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[G2NK] Kolejna Nieoficjalna Poprawka v2.5.1
#1

[Obrazek: kex2w9d.png]

GIERA: Gothic II Notz Kruka/Złota Edycja (z CD/DVD czy Steama/GOGa; jeśli w wersji 2.6/2.7)
BIEŻĄCA WERSJA MODA: v2.5.1 (jakby ktoś w tytule nie obczaił)

AUTOR YAUPa: Czudak (plus redakcja wstępna spolszczenia)
AUTOR KNPe: Panker (spolszczenie)
 
Cytat:UWAGA!!! Od strony lingwistycznej spolszczenie jest rozumiane jako beta, a więc nie jako produkt ostateczny. Nie mam na chwilę obecną czasu, aby doszlifować wszystkie aspekty spolszczenia (albo nawet tego wątku moda), więc będą jakieś problemy tej natury. Za to od strony technicznej nie ma wątków powodujących niemożność przejścia gry, choć parę pomniejszych błędów się znajdzie. Całość zostanie ogarnięta z wersją 2.6, pod każdym względem... tylko nie wiadomo kiedy wyjdzie (zawsze się można zgłosić na ochotnika do pomocy żeby nastąpiło to szybciej, hehe).

W skrócie: KNP to jest jeden z tych projektów-dodatków do Nocy Kruka, który początkowo był poprawką tylko dla błędów (jak te "pacze" skryptowe od Fizzbana, czy Lorda Sargona), ale w pewnym momencie wyrósł poza ramy tego założenia. Sama poprawka była od startu skierowana na międzynarodowy "rynek" społeczności Gothica, żeby trafić do jak największej liczby fanów gry, więc wyszła po angielsku, i jest ogólnie znana pod nazwą YAUP (od Yet Another Unofficial Patch), a teraz, dzięki Pankerowi, doczekała się spolszczenia.

W szczegółach: KNP powstał w celu eliminacji wielu, mniejszych lub większych, błędów, którymi Noc Kruka jest przesiąknięta w finałowej wersji wypuszczonej przez PB. W obecnej wersji modyfikacja eliminuje ponad 300+ błędów czysto technicznych (jak zła składnia w skryptach, dzięki której można było wpływać na smoki za pomocą "Strachu", czy sprzedawać podwójnie tę samą liczbę mieczy u Harada), wałków kombinatorskich (związanych zwłaszcza z przekazywaniem/dębieniem przedmiotów przy BNach), plus niejasności/niespójności logicznych (jak zmieniające się nazwy ochron przy pancerzach albo latające losowe znaki przy opisach przedmiotów). Zmienia parę rozwiązań i mechanik technicznych oraz fabularnych (jak przy przywoływaniu nieskończonego strumienia stworzeń, czy "skoko-skradaniu"), dospawa tereny za palisadą orków w Górniczej Dolinie (dzięki modyfikacji Wasteland [wskazówka: jest tam trochę pusto, jak nazwa sugeruje]), zmienia źródła obrażeń niektórych potworasów (np. wilki teraz zadają obrażenia kłute, a nie miażdżone, widziadła w pełni zadają obrażenia tylko od ognia itd.), poprawia menu gry (zawierają parę opcji, które były dostępne wcześniej tylko w .INI), dodaje parę postaci tła dla specjalnych możliwości fabularnych (a których brakowało w podstawce), ogarnia system trenowania u nauczycieli (można sobie od razu żreć wszelkie premie z przedmiotów nie czekając na osiągnięcie pewnego pułapu kosztu w PNach) i naprawdę wiele, wiele więcej.

Nie ma za to tutaj nowoczesnych mechanik wprowadzonych przez znane mega modyfikacje, jak głód, pragnienie, udźwig, czy wytrzymałość (albo pasek PDków, tudzież karma u bogów, czy co tam). No i nie ma wyłączenia oszustw: jak chcesz, to se "czituj" z konsoli Marvina.

Dokładniejsza ilość szczegółów do odkrycia w poniższym spojlerze, a całość zmian i całej reszty jest dostępna po angielsku na niemieckim World of Gothic.

CECHY:


- Akrobatyka to teraz standardowa umiejętność do zaabsorbowania u nauczycieli
- Brak "aczików", zapisów w chmurze, wyśrodkowanych opcji dialogowych, paska PDków, licznika skasowanych wrogów, trialogów, czy systemu karmy u bogów
- Brak mechanik głodu, pragnienia, udźwigu, zmęczenia i wytrzymałości
- Brak opcji przejścia jako mag wody lub bez gildii, czy bez włączonej Nocy Kruka
- Brak tekstur ultra HD, rednerera DX11, super gęstej trawy, czy "swobodnego" celowania od razu w paczce moda
- Brak typowej sztampy jak gotowanie mnóstwa wiktuałów przy byle garncu bez żadnego szkolenia, czy mikstury stałej żywotności z leśnych jagód, wszystkie pancerze z Gothic Sequela, czy potrzeba posiadania absolutnie każdego narzędzia rzemieślniczego, aby w ogóle zacząć wyrabianie przedmiotów
- Brak wielu poziomów trudności do wyboru
- Chód zmienia się w zależności od dołączonej gildii
- Estetyczne/kosmetyczne poprawki w wielkiej ilości
- Górnicza Dolina jest trochę trudniejsza (i smoki też)
- Klucze mają własną sekcję w ekwipunku, więc nie będą się już ciągle mieszać z innymi obiektami w tymże
- Magowie wody używają własnych zaklęć podczas dymów
- Możliwość smażenia różnych takich na patelni/piekarniku
- Możność przeglądania ofert sprzedaży każdego z kupców bez czekania na dogodny moment, gdyż każdą broń, czy przedmiot, który ten wyekwipował to potem zdejmie
- Możność wzięcia broni i przedmiotów od zgładzonych BNów, gdzie wcześniej takiej możliwości nie było
- Naprawiono mnóstwo błędów z zaczynaniem, rozwijaniem, i/lub kończeniem wielu misji
- Nowe czcionki
- Nowe łupy o niskiej wartości dla kilku potworów, które nie miały takowych wcześniej
- Ogarnięty system Punktów Nauki; wszystkie stałe premie od przedmiotów/specjalnych treningów/błogosławieństw, a do atrybutów i umiejętności walki są uznawane za "inne" i nie biorą udziału w kalkulacjach potrzebnych ilości PNów podczas nauki u nauczycieli (liczy się tylko sam trening u nich, oparty na tych samych przedziałach liczbowych co wcześniej, i nic więcej)
- Podwojono rozmiar i dodano bardzo subtelny efekt ziarna do prawie wszystkich tekstur, aby były bardziej podatne na manipulację gammą, kontrastem, i jasnością, a do tego były ostrzejsze w wizualnym przekazie (te z czystej Nocy Kruka miały z tym wszystkim czasem problemy)
- Pokolorowane magiczne runy i zwoje zaklęć plus parę innych przedmiotów w celu łatwiejszej orientacji wzrokowej
- Poprawiono wiele wpisów w dzienniku
- Prosty mechanizm "podstępnych ataków", który skaluje się ze zręcznością
- Rozszerzone menu gry
- Stały system wyceny wszystkich przedmiotów
- Wprowadzony system ograniczeń przywoływania i tworzenia stworzeń, który jest zależny od poziomu postaci
- Wytwarzanie przedmiotów w ilości większej niż jeden naraz; chwilowo tylko stół alchemiczny
- Włączone "czity": rób z tym co chcesz, bo to integralna część gry
- Zdolność zwiedzenia lokacji z Gothica podczas wizytacji w Górniczej Dolinie
- Zmieniony ekwipunek i inwentarz dla mnogości BNów
- Zneutralizowano błędy związane z PDkami i umiejętnościami podczas transformacji
- Zwiększona ilość BNów, których kieszenie można okraść
- I w opór więcej!

SCREENSHITS:

[Obrazek: vJCPE3b.png]
[Obrazek: tVo5SmH.png]
[Obrazek: TwSdcL2.png]
[Obrazek: cr5tB8R.jpeg]
[Obrazek: BG6DK0J.png]
[Obrazek: VzSAZK4.jpeg]
[Obrazek: cXvik7K.png]
[Obrazek: roxcKB6.png]
[Obrazek: YSyhsUq.png]
[Obrazek: FnW59Rb.png]
[Obrazek: adxFxhJ.png]
[Obrazek: egRQFtj.png]
[Obrazek: 6UCej6A.png]
[Obrazek: lXVokon.png]
[Obrazek: QB4sVFH.png]
[Obrazek: 9HsZ9D4.jpeg]
[Obrazek: ikwQ5lu.jpeg]
[Obrazek: q97caqR.jpeg]

INSTRUKCJA INSTALACJI:


Ta instrukcja jest niepodatna na własne "widzimisię" użytkownika, a powstała oparta o doświadczenia z dwóch lat kadencji YAUPa. Tzn. można sobie pomijać kroki, czy bawić się we własne konfiguracje, ale to tylko jak ktoś chce robić za technicznego beta testera. Za pryncypium ten mod nie jest kompatybilny z żadnymi innymi łatkami (jak te wspomniane, od Fizzbana, czy IronKeep Community itp.), modkitami/oprogramowaniem/wtyczkami nie Unionowymi (*zwłaszcza* Ninja), jakimiś różnymi poprawkami (Final Gothic II EXE, Steam Fix, 4GB Patch itp.), edytorami zmiennych w zapisach gry, czy jakimikolwiek SystemPackami (Union ma wszystko co w nich jest i więcej).

Z powodu nieudokumentowanych procesów instalacyjnych, znany menadżer modów, Spine, jest mocno odradzany i niezalecany na jakimkolwiek etapie instalacji.

Wymagane:

1. Zainstaluj czystego Gothic II NK/Złotą Edycją jako administrator. Może być z CD/DVD, czy Steama/GOGa. Upewnij się, że w ścieżce instalacji nie będzie polskich znaków, ani że gra nie będzie zainstalowana w którymkolwiek folderze Program Files.
2. Pobierz Resource Managera v3.4 dla Unionowych elementów i paczek. Odpal jako administrator i wybierz język angielski, i żadnego innego (nie wybieraj polskiego!), a potem kliknij folder "Union" po lewej. // Jeśli masz problemy z działaniem menadżera i/lub gry po instalacji, pobierz kumulatywny pakiet Visual C++ i zainstaluj, a potem odpal ponownie.
3. Z menadżera pobierz, a potem zainstaluj (kliknij na danej paczce jak się pobierze) "Player Kit + Patch for x64 systems" (albo "Player Kit + Patch for x32 systems" jeśli masz 32 bitowy system operacyjny).
4. Z menadżera pobierz, a potem zainstaluj (kliknij na danej paczce jak się pobierze) "Union v1.0h".
5. Odpal grę przynajmniej raz za pomocą Gothic2.exe albo skrótu do tegoż.
6. Pobierz Yet Another Unofficial Patch v2.5, a potem wypakuj do głównego katalogu gry (ścieżki w tym archiwum są przygotowane dla głównego katalogu).
7. Pobierz Kolejna Nieoficjalna Poprawka v2.5.1, a potem wypakuj do głównego katalogu gry do pod katalogu DATA.
8. Odpal przez Gothic Startera (GothicStarter.exe) i grej.

Ultra mocno zalecane:

1. Pobierz OptionalPlugins, a potem wypakuj do głównego katalogu gry do pod katalogu DATA. // Zawiera komplet zajebistych Unionowych wtyczek mocno poprawiających rozgrywkę. Chcesz je mieć, ziomuś, zaufaj mi.

Raczej wybitnie opcjonalne (nieprzetestowane pod względem pełnej kompatybilności, więc mogą sypać błędami):

1. Wszystko to co dotyczy renderera D3D11.
2. Wszystko to co dotyczy ekstra paczek tekstur, animacji, lub modeli, i tak dalej.


LISTA ZMIAN:



Na chwilę obecną dostępna tylko na WoGu.de, tam jako CHANGELOG i po angielsku.
Odpowiedz
#2

Ważne, że nie jest to autotranslate ani autodubbing. Repka za wkład się należy.

[Obrazek: 0QmlPoM.png][Obrazek: cwPQuLN.png][Obrazek: pbqk32C.png]
Odpowiedz
#3

Autor modyfikacji to Polak, więc dziwi mnie, że dopiero teraz to wyszło, ale lepiej późno niż wcale xD.
Odpowiedz
#4

@Quasch Dzięki wielkie!
@Fabiosek Tu masz odpowiedź "Sama poprawka była od startu skierowana na międzynarodowy "rynek" społeczności Gothica, żeby trafić do jak największej liczby fanów gry, więc wyszła po angielsku", a później najwidoczniej nie miał czasu tłumaczyć już tego na polski.
Odpowiedz
#5

Zainstalowałem, pograłem chwilkę niby wszystko śmiga, ale pojawił się pewien problem, za każdym razem próbując odpalić dziennik zadań pod N gra wywala acces violation
Odpowiedz
#6

Możesz pokazać mi ten Access Violaton?
Odpowiedz
#7

(29-11-2020, 13:18)Panker napisał(a):  Możesz pokazać mi ten Access Violaton?
https://imgur.com/PxcoIdF
Odpowiedz
#8

Od twórcy moda:
Albo powinien:
- zmienić końcówkę z tego pliku mod YAUPa angielskiego v2.5 na .VDF i przenieść do samej DATA (nie DATA\MODVDF) i potem odpalać przez Gothic2.exe (nie GothicStarter.exe)

- dodać wyjątek dla Gothic2.exe dla DEP- albo przeczytać te różne takie ze strony moda na WoGu.de z działu "LAGGING, STUTTERING AND CRASHING https://forum.worldofplayers.de/forum/th...tR-Gold%29

- może coś się zepsuło podczas instalacji, zobacz jeszcze raz czy wszystko odwaliłeś punkt po punkcie w instrukcji instalacji, dla pewności.
Odpowiedz
#9

(28-11-2020, 17:55)Angar Kebab napisał(a):  Zainstalowałem, pograłem chwilkę niby wszystko śmiga, ale pojawił się pewien problem, za każdym razem próbując odpalić dziennik zadań pod N gra wywala acces violation

Mam tak samo jak kolega wyżej. Wersja po angielsku działa, ale po dodaniu pliku KolejnaNieoficjalnaPoprawka.vfd wywala błąd przy próbie włączenia quest loga.
Odpowiedz
#10

(07-12-2020, 19:09)isoruko napisał(a):  
(28-11-2020, 17:55)Angar Kebab napisał(a):  Zainstalowałem, pograłem chwilkę niby wszystko śmiga, ale pojawił się pewien problem, za każdym razem próbując odpalić dziennik zadań pod N gra wywala acces violation

Mam tak samo jak kolega wyżej. Wersja po angielsku działa, ale po dodaniu pliku KolejnaNieoficjalnaPoprawka.vfd wywala błąd przy próbie włączenia quest loga.
Ale po dodaniu pliku, włączyłeś nową grę? Wersja polska to wersja 2.5.1, która nie jest kompatybilna z sejwami z wersji angielskiej 2.5. Jeśli tak to spóbuj usunąć na razie OptionalPlugins, jeśli je umieściłeś.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości