Ocena wątku:
  • 5 głosów - średnia: 4.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[G2NK] Lobos PL
#1

[Obrazek: 02ewUDA.jpg]
Typ modyfikacji: TOTAL CONVERSION
Długość modyfikacji: 20 - 30h (Dłużej jeśli wszystko zbieramy i w pełni korzystamy z tego co mod ma do zaoferowania).
Warunki: Od zera do bohatera
Modyfikacja jest kierowana do dojrzałego odbiorcy, który przy tym umie grać w gothica.

Słowem wstępu...
Tworzyłem ten projekt z pasją, nierzadko podchodzącą pod obsesję skutkującą brakiem snu, rezygnacją z pracy i życia społecznego.
Modyfikację zacząłem tworzyć w wigilię 2014 roku a ukończyłem w październiku 2020. Będzie mi tego trochę brakować, ale przyszedł wreszcie czas wypuścić moda na światło dzienne i zająć się swoim życiem.


Informacje ogólne:
- 94 questy (W tym 2 - 3 informacyjno naprowadzające)
- 4 autorskie światy (+ 1 na potrzeby prologu)
- 6849 linijek dialogowych.
- Ponad 300-tu NPC.
- 3 rozdziały.



Prolog
Zamierzchłe czasy...Królestwo Lobosu u szczytu swej potęgi kontynuuje ekspansję... Dzięki sile i potężnej przewadze militarnej szybko podbija i zagarnia nowe krainy. Pan Lobosu uwiedziony wizją nieskończenie rosnącej mocy wysyła ekspedycję - elitarny legion złożony z najlepszych żołnierzy armii Lobosu, w pewien osobliwy zakątek krainy - do doliny wilgotnych lasów równikowych obfitującej w złoża złota i magicznej rudy, jednak również w siedliska różnych groźnych bestii. Zwabieni pogłoskami o złocie, doliną szybko zaczynają interesować się różnego rodzaju awanturnicy i bandyci.Następstwem zaistniałej sytuacji jest wydanie przez wielkiego Neptuna, dowódcy całej wyprawy, specjalnego dekretu, iż tylko osoby mające upoważniający glejt mogą przebywać w dolinie.Wiele tygodni później trójka przyjaciół – farmerów o duszy poszukiwaczy przygód żyjąca z dnia na dzień pragnieniem szybkiego wzbogacenia, porywa się na wyprawę w te niebezpieczne tropikalne tereny niezdając sobie w pełni sprawy z czyhających tam zagrożeń. Po długiej wędrówce przez góry udaję się im bez większego wysiłku odkryć całkiem pustą jaskinię ze skałami złota. Jednak radość niedzielnych poszukiwaczy przygód nie trwa długo...


Idea modyfikacji
Czyli to, na co szczególnie zwróciłem uwagę, to dbałość o szczegóły i logika, by w modzie wszystko znalazło swoje uzasadnienie, niebyło wyrwane z kontekstu, będąc przypadkowo pozlepianą modderską fantazją. Nieprzemyślane kwestie dialogowe i misje, potężne artefakty czy inne „mega” bronie, którymi posiekamy większość potworów już w połowie gry to zjawisko, które skutecznie odbiera chęć do gry. Skupiłem się na tym, by rozgrywka przybrała bardziej „realną” formę wliczając w to świat, dialogi, ekonomię, postacie, potwory i przedmioty, gdzie super ekwipunek czy złoto nie leżą na ziemi tylko trzeba się o nie postarać.

Środowisko gry
Mięso czy inne jedzenie, które nadaje się do spożycia nie leży tak po prostu na ziemi, bo zaraz obsiadły by je owady. To samo z roślinami, które nie wyrosną na pustyni czy na skałach (z jakimiś wyjątkami).

Balans gry
Odpowiednio dopasowany poziom trudności zapewni, że nigdy nie będzie zbyt łatwo co miało miejsce w oryginalnych częściach gry. Do danego etapu gry został dopasowany też odpowiednio zbalansowany ekwipunek do zdobycia. W modyfikacji nie zabraknie broni: Mieczy, toporów, biżuteri do noszenia czy bonusowych przedmiotów, które regularnie można, a nawet należy wymieniać.
Większość gier RPG opiera się o stały rozwój postaci, którą gramy.
Modyfikacja jest tak skonstruowana, że kładzie na to jeszcze większy nacisk, co bardzo wyraźnie widać, jeśli zbyt słabo ją rozwijamy. Jednak daje przestrzeń zarówno dla graczy, którzy nie lubią wbijać dużego poziomu, jak i tych, którzy to robią i maxują statystyki. Zależnie od umiejętności, gracz może sam wybrać do jakiego stopnia chce rozwijać swoją postać.
Balans jest wyważony tak, by nawet przeciętny gracz dawał sobie radę.

Mechanika
Zbalansowana została zarówno gra łucznikiem pod zręczność jak i gra pod siłę i bronie 1h/2h. Wspomnieć tu należy, że skalowanie obrażeń pozostaje bez zmian co do oryginalnego gothic 2 noc kruka. Kusze i bronie jednoręczne pod zręczność zostały dlatego odpowiednio zmodyfikowane. Kosz nauki to zawsze 5 punktów nauki za 5 punktów atrybuty/ umiejętnosci.


Co oferuje modyfikacja:
- Zróżnicowany klimat gry, od sielanki, mglistych tropikalnych terenów, poprzez słoneczną pustynię, ciemne jaskinie, aż po świątynne mroczne lokacje, groty i nie do końca jasne paranormalne zjawiska, pełne złowrogiej magii.
- Wciągająca fabuła opisująca historię osadzoną w całkiem nowym uniwersum.
- Co rozdział poprzeczka w poziomie trudności wzrasta, jednocześnie odblokowują się też nowe możliwości rozwoju bohatera.
- Odświeżone modele broni (kusze, łuki, miecze, topory) oraz ich textury. Część modeli jest mojego autorstwa.
- Odświeżone modele i textury pozostałych vobów (Zintegrowane z modem zasoby z L'hivera i carnage pack)
- Odświeżony wygląd pancerzy z G1 plus kilka nowych.
- Szeroki wybór broni dostępny w grze.- Nowe przedmioty (każdego rodzaju).
- Dialogi na wysokim poziomie.
- Zadania, świat gry i całe jego środowisko trzyma się logiki. Wszystko ma swoje uzasadnienie i przeznaczenie.
- Nowe wymagania i statystyki przedmiotów, potworów, postaci, broni itd.
- Zbalansowany poziom trudności podzielony na 3 rozdziały (potwory, ekonomia, wynagrodzenia, dostęp do lokacji)
- Nowy wygląd okien, statystyk, przerobione menu i screeny ładowania.
- Dbałość o szczegóły (dialogi są spójne, postacie, klimat gry trzyma się porządku, nic nie jest wyrwane z kontekstu)
- Nowe umiejętności (Gotowanie, Silne ciało, Wytwarzanie).
- Nowe monologi np. możliwość pieczenia mięsa nad ogniskiem lub odświeżania się w beczkach wody.
- Możliwość korzystania z toalety.
- System wytwarzania pasów i ulepszanie ekwipunku za pomocą odpowiednich składników zdobytych w grze.
- Na nowo zdefiniowany losowy drop przedmiotów z zabitych wrogów i NPC zależny od ich gildii i rangi.- Każdy przedmiot znajdzie swoje zastosowanie w grze.
- Stałe bonusy po spożyciu określonej ilości różnego rodzaju żywności. (Możliwość zdobycia dokładnych informacji w grze).
- Zmiana stylu chodzenia zależnie od „rangi” bohatera.
- By zarobić będzie trzeba się o to postarać uczciwą/nieuczciwą pracą lub/i większym wysiłkiem. Złoto jest trudniejsze do zdobycia, nie wystarczy tylko eksplorować.
- Za naukę trzeba płacić złotem, a czasami również przysługą.
- Zwroty akcji, ukryte lokacje, sekrety.
- Dla bardziej ambitnych graczy, którzy lubują się w hack n’ slash i zamiast napisu "Wilk" widzą "60 expa" czeka niemałe wyzwanie i sporo zabawy. (Zakres wymagań / statystyk broni jest dość szeroki i zaczyna się od 5-tego punktu atrybutu na 370-tym kończąc).

Wykorzystuję zasoby z:
- L’hiver (modele i tekstury)
- Legend of Ashlun (tekstury)
- Carnage pack
- Pojedyńcze zasoby z WOG.de i themodders.org


Walktrought z moda:(Click)

Screeny z gry
[Obrazek: 9xBhApX.png][Obrazek: 8A5la0L.png][Obrazek: 2foNLBh.png][Obrazek: I4S5UU3.png][Obrazek: vOVzgXH.png][Obrazek: trugvCl.png][Obrazek: 5twb975.png][Obrazek: pLqS7Yh.png][Obrazek: sB4FkFl.png][Obrazek: 8eu18vf.png][Obrazek: JbNCGGQ.png]
 
INSTALATOR: (Google drive)  /  (Moddb)

INSTALACJA RĘCZNA: (Google drive) / (Moddb)

Pełna solucja



Jeśli komuś crashuje grę, zaleca się pobranie następujących rzeczy:
1. gb_patch
2. najnowszego systempacka 1.8
3. Wersję raportową gothic2_fix-2.6.0.0-rev2.exe
Na konieć usunąć program.RPT
Opcjonalnie uruchamiać gothic starter jako administrator
Sposób instalacji:
Odpal instalator, wskaż ścieżkę do folderu z Gothic 2 Noc kruka, w okienku usuń końcówkę "\Lobos". Instaluj.


Przygotowałem również nietestowaną wersję Ultra+ dla prawdziwych szaleńców szukających wyzwania. (Nietestowaną w sensie, nie próbowałem jej przechodzić. Nie jestem masochistą.)
Zmiany wersji Ultra+:
- Zmniejszony EXP za potwory o 10%
- Zmniejszona ilość HP za poziom z 12 do 3.
- Zwiększone statystyki potworów od 40 do 100%
- Zwiększone statystyki NPC od 30 do 40%
- Obniżono statystyki pancerzy od 20 do 60%
- Zwiększono statystyki pancerzy NPC od 15 do 40%
INSTALATOR Ultra+: (Google drive)  / (Moddb)
 
INSTALACJA RĘCZNA Ultra+: (Google drive)  / (Moddb)
 

Do najlepszego doświadczania modyfikacji i poprawy imersji mocno zalecam upewnić się, że mamy w gothic.ini poniższe ustawienia w podanej konfiguracji.
zFogDisabled=0
zFogRadial=1
zVobPointLight=1


Modyfikacja nie koliduje z żadnymi pakietami skryptowymi/unionem. Jest napisana wyłącznie na czystym oryginalnym deadalusie.

Podziękowania dla:
Simon Said'a za poprawę błędów ortograficznych zarówno dema, jak i pełnej wersji oraz za same testy i wyłapywanie błędów i sugestie zmian.
Tizgara za wszechstronne przeanalizowanie modyfikacji, sprawdzenie jej balansu i sugestie, które dodatkowo wzbogaciły i poprawiły rozgrywkę.
Fabia za poprawę błędów ortograficznych zarówno dema, jak i 1 rozdziału oraz za wyłapywanie błędów i sugestie zmian.
Teddy_bear'a za testy modyfikacji.
Parzival'a za testy modyfikacji.
Yetem12 za testy modyfikacji.
Sculler'a za testy dema modyfikacji.


Dziękuję również wszystkim, którzy wyrażali chęć pomocy i dobrze życzyli projektowi.

Pobierajcie i grajcie z tego wszyscy.
Odpowiedz
#2

Wygląda imponująco, na pewno zagram :D
Odpowiedz
#3

Wielki szacunek za włożony trud i niezłomną pracę w celu wydania projektu. Na pewno ogram w swoim czasie.
Odpowiedz
#4

Gratulacje. Powinien się pojawić na Spine jeszcze dzisiaj.
Odpowiedz
#5

O, a główkowałem jak go dodać na spine :) Dzięki.
Odpowiedz
#6

To Bonne musi wszystko robić, ale jak go poprosisz i podasz mu nick, to sam będziesz mógł wrzucać aktualizacje.
Odpowiedz
#7

Mod jak narazie jest mega ciekawy i bardzo przyjemnie się w niego gra. Tylko można zrobić jakiś dział odnośnie pytań? Muszę znaleźć przepis kucharza, ale szukałem dosłownie wszędzie i nwm czy to zadanie rozwinie się później czy jak i dodatkowo dostałem informacje o przejściu które otwiera drogę do zamkniętego kufra, ale najpierw muszę przestawić jakąś czaszke przed wejściem do kopalni rudy, też nie mogę znaleźć, wie ktoś może jak te dwie rzeczy ogarnąć?
Odpowiedz
#8

Myślę, że tutaj nie ma sensu robić kilku tematów.
Odpowiedz
#9

Za tydzień w piątek wrzucę pełną solucję do moda.
Odpowiedz
#10

Wam też crashuje do pulpitu przy wczytywaniu gry ? xd Cała gra chodzi normalnie ale przykładowo jak zginę i chcę wczytać save`a to zawsze kończy się to przywitaniem z pulpitem ;-;
Gdy uruchomię grę od nowa wczytuje poprawnie ale tylko 1 raz.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości