Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Opinie i wrażenia
#1

Możecie tutaj wyrazić swoją opinię na temat rozgrywki oraz podzielić się wrażeniami.

[Obrazek: zFtRxXG.png][Obrazek: cwPQuLN.png][Obrazek: pbqk32C.png]
Odpowiedz
#2

Jo,
własnie skończyłem rozgrywkę.
Ogólnie całkiem przyjemny modzik. 
Fabuła ok, zadania fajne (acz czasami denerwująca była konieczność wykonywania zadań wyłącznie w bardzo ścisłej koleności), świat kanciasty, ale ogólnie nie taki zły.
Dubbing na wysokim poziomie, większość głosów mi pasowała, a kilka błędów, które wychwyciłem (a których nie chciało mi się zapisywać ;)) nie psuły ogólnego wrażenia.
Bugów niewiele, nie trafiłem na żaden, który uniemożliwiałby dalszą rozgrywkę. 

8/10 na luzie, miło spędzone  9,5 h (nie czyściłem wszystkiego, a do tego biegałem dużo na Marvinie).
Odpowiedz
#3

Podchodziłem do tego moda 3 razy. Kilka lat temu jak wyszło demo. I teraz dwa razy ale nie udało mi się go skończyć. Mod ma jakiś nieporządek w skryptach zadań w wyniku czego prawdopodobnie zablokowałem sobie możliwość ruszenia fabuły. Świat poza samą wioską to katastrofa. Może 10 lat temu bym się tym jarał bo coś nowego ale nie teraz, nie wspominając o naszpikowaniu mapy wszechobecnymi triggerscriptami gdzie jak strzeli się gdziekolwiek z łuku lub kuszy to na 50% trafi się w któregoś z nich. Kierunek fabularny jest nieprzejrzyście określony. Grając w moda niewiedziałem co mam dalej robić. Same misje poboczne bez naprowadzenia gracza w kierunku wątku głównego. 
Jedynie dubbing i dialogi stoją na bardzo dobrym poziomie i tylko dlatego oceniam tego moda na 3/10.
Rozumiem, że mod jest jeszcze tworzony i ma mase niedociągnięć, tymbardziej dziwi mnie że pokusiliście się o spolszczenie i dubbingowanie czegoś takiego.
Odpowiedz
#4

Dzisiaj ukończyłem moda. Przyznam, że grało się bardzo przyjemnie, fabuła i zadania były interesujące. Zgadzam się z moim przedmówcą, co do słabo naznaczonego kierunku fabularnego - naprawdę ciężko było jednoznacznie określić, co było main questem. Wiadomo, że szereg innych questów naprowadzał na to, co najważniejsze mamy do załatwienia, ale było to zrobione jakby nie w stylu Gothica.

Przejście modyfikacji zajęło mi dokładnie 18 godzin i 40 minut. Czyściłem wszystko, co się dało. Każdego mobka, zbierałem roślinki, po trzy razy odpytywałem tego samego NPC'a czy nie pojawiła mu się czasem jakaś nowa kwestia dialogowa w związku z ruszeniem z jakimś zadaniem. Na duuuuuży minus to blokowanie się zadań. Ja wiem, że ciężko oskryptować odpowiednio pewnie całą historię, ale można byłoby, nie wiem przemodelować instrukcje warunkowe w grze? Ewentualnie pozwolić na ukończenie/nieukończenie zadania kosztem dodatkowej kwestii dialogowej, która jednoznacznie by na to wskazywała i pomagała graczowi. Np. zamiast nie pozwalać ukończyć zadania graczowi szybciej - pozwolić mu wykonać je normalnie, ale po jego szybszym ukończeniu wrzucić coś do NPC'a: "co do tej stali..." i otrzymywalibyśmy odpowiedź "jestem teraz zajęty, wróć później". To oczywiście tylko moje spostrzeżenia i sugestie, może w rzeczywistości dodanie tego typu dialogów w grze jest trudne lub po prostu zbyt czasochłonne.

Dubbing oczywiście pierwsza klasa, aczkolwiek ten wykonany w Cieniach Przeszłości był moim zdaniem deczko lepszej jakości. Yola miała za to bardzo seksowny głos... xDDD Jeszcze taki jeden minusik co do moda, ale to bardziej wina samego Gothica - mianowicie szybkość poruszania się po świecie. Używałem miksturek na szybkość, achtung, achtung... tak marvin, a dokładnie insert itpo_speed. Bez tego bieganie z jednego miejsca w drugie byłoby bardzo męczące, a biegania w modzie było sporo. Przydałoby się więcej teleporterów. Raczej łatwo je zaimplementować, a nie musielibyśmy po 20 razy odwiedzać np. tych myśliwych od zbijania bąków pokonując wciąż tę samą drogę. Najfajniejszym zadaniem, które zapadło mi w pamięć było to z dostarczeniem śmierdzących ryb w ofierze, a właściwie to sposób w jaki Takis się z nas nabijał. Długo miałem banana na twarzy. :D Świetnie wcielenie się w postać i odegrany w tym zadaniu dubbing.

Co do kwestii technicznych, raz czy dwa wyrzuciło mnie z gry. Raz spotkałem się także ze zniknięciem jednego kopacza, co uniemożliwiało mi wykonanie zadania. Przywołałem go na kodach i ruszyłem z fabułą dalej. Pod głównym mostem prowadzącym do Tharenis jest spora wyrwa w świecie - do załatania. ;D Poza tym nie ma się do czego przyczepić. 

Oczywiście pozycja obowiązkowa dla osób, które tęsknią za Gothic'iem, a mają trochę wolnego czasu do wykorzystania. Nie pożałujecie! ;)
Odpowiedz
#5

 @Quasch, Chciałbym, o ile to możliwe, żebyś dodał kupcowi w 2. rozdziale pierścień z umiejętnością szybkiego biegania, bo bez tego to cały 2. i 3. rozdział to katorga. Ciągłe chodzenie z jednego końca planszy na drugi. Sam już w to 2. raz nie zamierzam grać, ale innym się przyda.
Odpowiedz
#6

Jak ktoś chce, to może sobie raz-dwa wgrać sprint z pakietu Ninja.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości