Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[G1] Edycja Rozszerzona 2.0 FULL PL (zapowiedź)
#61

Świetna sprawa z planowanym dubbingiem do ER i R2.0. Moje ulubione paczuszki modów to:
Gothic 1 - SP, Edycja Rozszerzona, DX11, Texture pack Artemiano i teraz jeszcze dubbing PL :)
Gothic 2NK - SP, Returning 2.0, DX11, spolszczenie, a teraz AB+PL i planowany dubbing PL co wydawało się nierealne do zrealizowania pod tak ogromny mod.

Widziałem próbkę dubbingu polskiego zarówno pod Edycję Rozszerzoną dla G1 i pod Returning 2.0+AB dla G2NK.
Oba robią wrażenie i brzmią bardzo profesjonalnie. Szkoda jedynie tylko, że zabraknie głosu Mikołajczaka.
Ale trudno. Pełny dubbing rosyjski dla Returning 2.0 jest bardzo profesjonalny i głosy podkładane w Returning 1.0 oraz Returning 2.0 pod te same postacie, które były w G2 i NK wydawały się identyczne. Zresztą postać Beziego jest tam dubingowana przez 1 aktora całość G2, NK, R1.0, R2.0. Z resztą postaci prawdopodobnie tak samo. Liczę, że prawie równie dobrze wypadnie polski dubbing pod dwie moje ulubione modyfikacje ER i R2.0 :) Jest na co czekać.

Najnowsza wersja Edycji Rozszerzonej przeczytałem to Banda Quentina i to jest bazą pod dubbing.
Umknęło mi uwadze, że zmieniła się nazwa tego moda i że był nadal rozwijany od ER 1.4.91.
Grałem 3 razy w tego moda na 1.4.8, a później jeszcze na 1.4.91 dwa razy i zawsze świetnie bawiłem się.
Miałem bug, że zostawały lewitujące narzędzia po pracy np: młotki. Ciekawy jestem czy to zostało naprawione w najnowszej wersji. Był też problem z teleportem, że powodował zawias, ale to wina Dx11, który dość mocno obciążą silnik G1. Nie wiem czemu, ale Edycja Rozszerzona z DX11 najbardziej stabilnie u mnie działa na
System pack 1.6. A problemy występowały na System pack 1.1 (zawieszanie koło wiezy mgieł) oraz na
System pack 1.7 (zapetlanie się, gdy prowadziłem pijanego kopacza do Siekacza).


Jako rpg uważam, że Gothic 1 i 2 zawsze były świetnymi grami, bo wyróżniły się, mają swoje atuty i mnóstwo w nich uroku, ale nie były powiedzmy tak elitarnymi 100% rpg z wieloma możliwościami gatunkowymi jak elita gatunku powiedzmy
BG2+Tron Baala, Planescape Torment, Final fantasy VII, Fallout 2, System Shock 2,
Deus Ex 1, Might and Magic VI i VII, Wizardry 8, TES-Morrowind+Overhaul 3.0, KOTOR,
Vampire The Masquerade - Bloodlines itd.

Słabość też mam do Eye of The Beholder 1-3, Betrayal at Krondor, Lands of Lore, Ishar 1-3,
Final fantasy VIII i X, NN2+Maska Zdrajcy, obu części Drakensang, Gothic 1 i 2, Wiedźmin 1-3,
mocno zmodowanych Obliviona i Skyrim, Divinity Original Sin 2, obu części Pillars of Eternity,
Kingdom Come-Deliverance, Disco Elysium.
Takie Eye of The Beholder, Ishar czy Lands of Lore wiadomo, że kopiowały styl pierwszych części Might and Magic. Wiadomo zresztą, że wszystkie gry rpg wywodzą się w jakimś stopniu z trzech serii Ultima, Wizardry, Might and Magic, które startowały już na początku lat 80' i królowały na C-64 i Amidze w latach 80'

Ale to co zrobił z G2NK mod Returning 1.0, potem Returning 2.0 i wreszcie Alternative Balance przechodzi wszelkie pojęcie. Gra rozbudowana i ulepszona pod każdym względem. Mnóstwo atutów Morrowinda znalazło się nagle w G2NK np: inteligencja, retoryka, mnogość gildii, spora swoboda w tym co chcemy akurat robić i szersze pole jak zbudujemy postać, rozbudowany system złodziejstwa i magii itd. Tak rozbudowana gra pokazuje pazur i należy do ścisłej elity rpg moim zdaniem. Podoba się mi w obecnej zmodowanej formie niemal pod każdym względem bardziej od Wieśka 3 z dodatkami i modami, który jest dość jednowymiarowy jak na rpg. Ale wiadomo W3 to świetna gra akcji, ale słabiej jako rpg tak jak
kiedyś czysta wersja G2NK bez mocnego zmodowania Returning 2.0+AB :)
Returning 2.0 + AB o wiele mocniej zmienia na plus G2NK niż dogranie ponad 500 najlepszych modów do TES-Skyrim. Duża skala. Niektórzy co tak negatywnie patrzyli kiedyś na Gothic twierdząc, że jest ubogi jak na rpg mogliby teraz bardzo mocno zaskoczyć się pozytywnie :)
G2NK z R2.0+AB zaryzykuję, że przebija jako rpg Morrowinda. A kiedyś przebijał go co najwyżej jako gra akcji. Gothic miał swoje atuty i Morrowind swoje, a teraz G2NK ma atuty zarówno Gothicowe i Morrowindowe skoro tyle Ruscy wdrożyli pomysłów z Morka do G2NK :)

Rpg to bardzo ciekawy gatunek. Już sam fakt, że tak mocno potrafią różnić się gry w tym gatunku od siebie i potrzeba czasu, by ogarnąć temat od zera do perfekcji. Ultima, Might and Magic, Wizardry, Eye of The Beholder, Betrayal at Krondor, Fallout, Baldur's Gate, Final Fantasy VII oraz VIII, System Shock 2, Deus Ex 1, Morrowind, Gothic, Vampire The Masquerade Bloodlines, Pathologic to przykłady jak bardzo mogą różnić się gry jednego gatunku. Nawet Final fantasy VII oraz VIII to bardzo różne gry :)

Trzymam kciuki za dubbing PL dla ER i R2.0+AB. Świetna sprawa.

Szkoda, że zbiórka pod dubbing dla Risen 1 nie udała się, bo było małe zainteresowanie.
Odpowiedz
#62

Proponowałbym dodać do Edycji Rozszerzonej npctom przerywanie animacji którą wykonują np. ubijanie ziela, gotowanie, smażenie mięsa na patelni podczas zagadania do nich jak w świecie skazańców czy gothicu 2, w edycji rozszerzonej akurat jest to toporne i sprawia niekiedy problemy gdy chce się zagadać do jakiegoś NPC a on dalej wykonuje swoją animację i trzeba czekać aż przestanie.
Odpowiedz
#63

Witam. Kiedy będzie premiera?
Odpowiedz
#64

(03-11-2020, 22:45)Merkules napisał(a):  ""Proponowałbym dodać do Edycji Rozszerzonej npctom przerywanie animacji którą wykonują np. ubijanie ziela, gotowanie, smażenie mięsa na patelni podczas zagadania do nich jak w świecie skazańców czy gothicu 2, w edycji rozszerzonej akurat jest to toporne i sprawia niekiedy problemy gdy chce się zagadać do jakiegoś NPC a on dalej wykonuje swoją animację i trzeba czekać aż przestanie.""

Wystarczy wyciągnąć broń i wstaje, a wtedy ty możesz porozmawiać z NPC lub samemu ubijać zlele czy gotować itd.
Odpowiedz
#65

Tak wiem jednak lepiej i wygodniej było by tak jak w G2 czy też Świecie Skazańców.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości