Kroniki Myrtany - Ulubione
#1

Hejka,

Chciałbym was zapytać, czy macie jakieś ulubione nowinki z KM za które chcielibyście pochwalić Twórców itd?
Np jakieś nowe mechaniki, animacje, lokacje, itd.
Coś, czego jeszcze nigdzie indziej nie było, a co mogłoby być fajnym dodatkiem do jakichś innych modów w przyszłości lub jakichś już istniejących modów.

<p><br></p>
Odpowiedz
#2

Z całą pewnością nowe pozy postaci czy rozmowy grupowe.
Odpowiedz
#3

Świeżo gram w tą grę i mi podoba się np. to, że jest podział broni na 4 kategorie: jednoręczne + zręczność, jednoręczne + siła, dwuręczne + zręczność i dwuręczne + siła. Aż mnie ciekawi jakie to będą te dwuręczne + zręczność.
Odpowiedz
#4

Taki podział już widziałem, wydaje mi się że zarówno w Odysei (gdzie mimo wszystko gra pod zręczność trochę nie ma sensu na dłuższą metę) jak i chyba w Returningu.
Natomiast zgadzam się, ze to świetna sprawa w Gothicu, bo zarówno w G1 jak i podstawowym G2 czy G3 brakowało sensownych buildów melee na zręczność.

2h zręczność - włócznie, piki, tego typu bronine kojarzone z łucznikami, myśliwymi, amazonkami. Całkiem klimatyczne i uzasadnione.
Odpowiedz
#5

(16-02-2022, 21:02)Escalus napisał(a):  Taki podział już widziałem, wydaje mi się że zarówno w Odysei (gdzie mimo wszystko gra pod zręczność trochę nie ma sensu na dłuższą metę) jak i chyba w Returningu.
Natomiast zgadzam się, ze to świetna sprawa w Gothicu, bo zarówno w G1 jak i podstawowym G2 czy G3 brakowało sensownych buildów melee na zręczność.

2h zręczność - włócznie, piki, tego typu bronine kojarzone z łucznikami, myśliwymi, amazonkami. Całkiem klimatyczne i uzasadnione.
Właśnie jestem po skończeniu tej gry (bo nazywać to modem, to obelga) i mam na myśli taki porządny podział broni, który występuje w Archolos, taki, że opłaca się grać każdym rodzajem builda. Mimo ogrania Odysei, to nie widziałem tylu różnych broni pod zręczność-dwuręczne i zręczność-jednoręczne, w Odysei nie opłaca się tak grać, bo walcząc wręcz są mocniejsze bronie pod siłę, natomiast w Archolos z każdej kategorii jest w uj sprzętu. No a w Returninga nie grałem, to nie wiem.

W każdym razie, po ograniu tej gry mógłbym jeszcze trochę dopisać ciekawostek i nowinek, które też przydałyby się w innych i nowych modach:
- automatyczne otwieranie mało skomplikowanych skrzyń kiedy mamy mistrza we włamywaniu się
- przeniesienie naszej postaci do innego miejsca na mapie podczas rozmowy z postaciami, zaoszczędza się czas na łażenie po raz kolejny po tych samych ścieżkach
- ikony na ekranie aktualnie działających mikstur, potraw
- zwiększanie odporności postaci przy pomocy potraw, mikstur - aż dziwne, że nikt wcześniej nie wpadł na taki pomysł w modach (oczywiście mam na myśli te które ograłem, bo nie wiem jak jest np. w takim Returningu, albo innych modach rozszeżających podstawki)
- no i wspomniane już nowe pozy postaci, oraz rozmowy grupowe (tylko podczas tych rozmów grupowych blokowało się często omijanie dialogów, tekst już dawno przeczytałem, ale musiałem czekać aż postać wypowie kwestię do końca)
- no i wraz z nową modyfikacją i nowymi mechanikami, nowe, zapierające dech w piersiach błędy ;)
Odpowiedz
#6

Moje wrażenia jeśli chodzi o nowinki, których nie widziałem, lub widziałem w okrojonej wersji w innych modach (a trochę ich ograłem), a które moim zdaniem powinny zagościć na stałe w Gothicowym moddingu:

+szybka podróż w ramach questów
+zróżnicowana, odblokowywalna szybka podróż uzasadniona fabularnie (gońcy, statki, ograniczone runy)
+fantastyczny system gotowania (rozbudowana wersja tego co widzieliśmy np w Odyseji)
+rozbudowany system craftingu (gdzie do zrobienia broni potrzeba faktycznie kilka mniej oczywistych składników, które w normalnej grze służa czasem do jakiejś runy, a tak to zwykle zalega lub sie sprzedaje)
+możliwość uczenia się niektórych umiejętności niebojowych tylko za złoto (kradzież, otwieranie zamków, pozyskiwanie zasobów), które faktycznie mają raczej wpływ na ekonomię postaci niż rozwój jej potęgi
+długoterminowe konsekwencje a'la Wiedźmin 1 (ukazujące się pod koniec/na koniec gry)
+ukryte zakończenia
+zmiana działania kradzieży (3 tiery na zasadzie 0/1 zamiast % szansy zależnej od zręczności, teraz postacie nastawione na magię lub siłę nie są odcięte od tych pobocznych aktywności)
+zmiana zasady otwierania zamków - otwieranie zamków staje sie prostsze nawet mimo losowych kombinacji w ramach powiększania skilla - każdy kolejny poziom zmniejsza ilosć potrzebnych ruchów L/P zamiast szansy na złamanie wytrychu
+przepisywanie zwojów. Teraz faktycznie mozna sobie pozwolić na użycie jakiegoś fajnego zwoju zamiast chomikowac go do końca gry lub tylko na bossy\
+pasek zdrowia bossów - teraz faktycznie czuć, ze to boss, a nie jakiś ciut mocniejszy przeciwnik
+wydarzenia losowe
+duży wpływ gotowania i alchemii już od początku na potęgę postaci (widziane w Odyseji, ale nie w takiej skali)
+możliwość zwiększania skuteczności magii poprzez mikstury oraz przedmioty. Teraz nawet pomniejsze runy mają sens nawet w dalszych rozdziałach.
+boostowanie przywołańców
+penetracja pancerza jako nowa statystyka broni
+różnorakie mikstury czasowe
+dużo broni obuchowej (Gothic stał mieczami i toporami, młoty zawsze były traktowane po macoszemu)
+dobre zbalansowanie ekonomiczne. Ze złotem łatwo nie było, bo i zawsze były dostępne przedmioty np potężne mikstury stałe. W niemal każdym innym modzie pod koniec gry opływałem w złocie oraz nie było czego sensownego kupić w sklepach. Tu do samego końca było na co wydawać.
+rozwidlony system frakcyjny. W ramach 1 frakcji mozliwosc rozwoju (w tym fabularnego) w różnych kierunkach. Bardzo, bardzo przyjemne rozwiązanie, któego chiałbym widzieć więcej.
Odpowiedz
#7

No ja sobie myślę, że teraz wszystkie większe mody będą miały ten pakiet podstawowy, o którym wcześniej można było tylko pomarzyć w jakimkolwiek modzie.
Odpowiedz
#8

3/4 wymienionych tutaj rzeczy istnieje od dawna w innych modach ale tak to jest jak sie jest niedzielnym graczem i gra w co 15 moda.
Odpowiedz
#9

Tizgar, nie hejtuj, tylko jak już wypowiedz się merytorycznie, bo zamiast wnieść coś do tematu, to wyzywasz nas od niedzielnych graczy. Brawo. Dodaj sobie achivevementa.
Nie każdy jest powergamerem, który ogrywa każdy ogryzkowy mod znany przez twórcę, jego babcię i Ciebie.
Trochę modów, szczególnie dużych i popularnych ograłem, ale chodzi mi o to, że dużej ilości z tych wymienionych rzeczy albo nie napotkałem, albo napotkałem w formie szczątkowej, zalążkowej (o czym pisałem wymieniając je i np porównując do Odyseji)
Meritum tego tematu jest po to, zeby podkreślić, że jakaś mechanika jest tu nowa, nowatorska, spopularyzowana, rozwinięta w nietuzinkowy sposób, a niekoniecznie jest bardzo powszechna w innych modach. Tym bardziej, że Kroniki są modem raczej casualowym, a z powodu rozgłosu jakie dostały, nie zdziwiłbym się, gdyby faktycznie stanęły na podium najpopularniejszych modów do Gothica wszechczasów.
Odpowiedz
#10

(19-04-2022, 18:30)Tizgar napisał(a):  3/4 wymienionych tutaj rzeczy istnieje od dawna w innych modach ale tak to jest jak sie jest niedzielnym graczem i gra w co 15 moda.
No ja np. nie biorę pod uwagę takich modów, które rozszerzają podstawki, tylko te z nową fabułą na nowym/starym świecie. Mam ogranych 39 modów do G1 i 108 modów do G2NK, niektóre po parę razy (oczywiście oprócz rozszerzeń do podstawek i modów w stylu zmieniona grafika, albo dodany jeden pancerz itp.), specjalnie stworzyłem plik excel w celu opisywania modów do Gothica i statystyk, tak więc kto tu jest niedzielnym graczem. Poza tym moja ostatnia wypowiedź dotyczyła tego, że te wszystkie, lub prawie wszystkie dodatki występują na raz, a nie po jednym, dwóch elementach w jednym modzie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości