Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[G2NK] Gothic 2 Plus v1.1
#1

Gothic 2 Plus

Informacje:


Nazwa modyfikacji: Gothic 2 Plus
Platforma: Gothic 2: Noc Kruka
Język modyfikacji: Polski
Aktualna wersja: 1.1
Wielkość modyfikacji: 2,1GB
Autor: Lucki


Wykorzystane elementy modyfikacji:


Returning - modele i tekstury
L'Hiver - modele, tekstury, podpatrzone skrypty
Uniwersalny System Walki Tarczą (USWT) - walka tarczą (zmodyfikowana)
Wasteland - powiększony świat Górniczej Doliny
Vurt's Gothic II Graphics Overhaul - modele i tekstury świata w wysokiej rozdzielczości
...wiele udostępnionych projektów niezależnych twórców.



Opis:

Modyfikacja nie ma na celu być rewolucyjna. Opiera się przede wszystkim na zachowaniu ducha oryginału i utrzymaniu przyjemność czerpania z rozgrywki w takim samym stopniu jak pierwowzór. Zmiany nie są inwazyjne. Nie ma tutaj rozbudowanych nowych światów, fabuły ani zadań. Każdy rozpoczynający rozgrywkę bez problemu dostosuje się do nowości, które są przejrzyste i stopniowo napotykane. Wprowadzone nowe elementy są alternatywne dla prowadzonej rozgrywki, dające więcej możliwości do rozwoju postaci. Natomiast elementy będące już w grze dostały udoskonalone zastosowanie i powiew świeżości nawet w kwestii wizualnej. Poprawienie balansu było bardzo ważna kwestią – zarazem trudności rozgrywki jak i napotykanych przeciwników i nagród, które temu towarzyszą – udało się to doskonale.Główne zmiany v1.1:

 - Rozwój postaci jest bardziej płynny na całej przestrzeni gry. Bohater zaczyna z siłą i zręcznością na poziomie 20 oraz umiejętnościami bojowymi na poziomie 15%. Każdy punkt kosztuje 2 punkty nauki na całej przestrzeni gry. Oczywiście odpowiednio jest to zbalansowane znajdowanymi tabliczkami, roślinami i innymi sposobami na zwiększenie statystyk. (Nie ma już sytuacji, że trzyma się pół gry tabliczki, mikstury w ekwipunku czy skrzyni, by użyć ich dopiero, gdy umiejętności staną się droższe) Tylko mana kosztuje 1/1PN zawsze!

- Dodano dwustopniowy system walki tarczą, jak i 24 tarcze do zdobycia.

- Dodano ponad 25 nowych pancerzy do zdobycia podczas eksploracji świata, a szaty maga zapewniają mu premię do regeneracji many. Niezależni NPC posiadają nowy sprzęt, przez co nie ma już wrażenia, że większość wygląda podobnie.

- Dodano możliwość przejścia gry bez konieczności wyboru gildii.

- Dodano możliwość zostania czeladnikiem w Matteo, który specjalizuje się w wytwarzaniu i ulepszaniu pancerzy.

- Dodano możliwość zostania czeladnikiem w Thorbena, który nauczy bohatera wytwarzania wyrtychów, menzurek, pochodni...a także przetapiać złote oraz srebrne kosztowności na uncje z których można potem ulepszyć wyjątkowy pierścień.

- Dodano górnictwo bez konieczności uczenia się go i inwestowania punktów nauki. Pozyskiwane materiały (głównie ruda żelaza i magiczna ruda) jest wykorzystywana w wielu dziedzinach rzemieślniczych.

- Dodano gotowanie, które nie wymaga nauki, a jedynie składniki w ekwipunku.

- Dodano w świecie 35 rzadkich potworów dla rozdziałów 2-5. Są to bardzo silne wersje znanych potworów, broniących ponadprzeciętnego ekwipunku.

- Rzadkie potwory, smoki, jak i inne wyjątkowe potwory maja swoje kilkustopniowe mechaniki walki. Rzucaja zaklęcia, przywołują sługi oraz nakładają dodatkowe efekty.

- Wszystkie runy teleportacyjne zostały zastapione jedna runą multi-teleportacyjną, gdzie miejsca należy odblokować.

- Rośliny w świecie występują rzadziej, lecz są w bardziej zbitych grupach. Towarzyszy tym miejscom nieznaczna poświata, która znika po zebraniu połaci.

- Nowe przedmioty. Więcej kosturów dla maga, broni wymagających zręczności, magicznych łuków i kusz.

- Do tworzenie wyrobów z alchemii, kowalstwa, tworzenia run są wymagane nowe składniki - głównie wykorzystano siarkę, smołę, węgiel, akwamaryn, kwarcyt, skałę krystaliczną, rudę i tym podobne.

- Zbalansowano poziom trudności potworów i przedmiotów. Pancerze mają odporności zmniejszone o ok. 15%. Ceny u kupców wzrosły, jak i samego złota znajduje się mniej. Za to ekwipunku jest dużo więcej w świecie do znalezienia - trzeba eksplorować i stawiać czoła wyzwaniom.

- Wróciły tereny zza palisady z Gothic 1, które były wcześniej niedostępne oraz zagospodarowano wiele wolnych przestrzeni w świecie i dodano tam potwory i ekwipunek.

- Dodano zawaloną kopalnię, jako łącznik między Khorinis, a Górniczą doliną.

- Dodano nowego NPC - łowczynię Elirenę - która daje 15 zleceń na grupy potworów w zamian za wybór nagrody. Jak i przyjmuje trofea z pokonanych rzadkich potworów.

- Wszystkie nowe kwestie dialogowe zostały udźwiękowione dzięki platformie Mekatron oraz GothicBot. Podobnie jak czytanie ksiąg, pism i notatek przez bohatera.

Link do pobrania:
https://drive.google.com/file/d/1IEcEEO5qwrU-3_PbtTO4grsfr8h7dNuq/view

Instalacja:

- Pobierz i rozpakuj plik .rar
- Przenieś plik Gothic_2_Plus_PL.mod oraz Gothic_2_Plus_PL2.mod do folderu: GothicII/Data/ModVDF
- Przenieś plik Gothic_2_Plus_PL.ini, Gothic_2_Plus_PL.ico i Gothic_2_Plus_PL.rtf do folderu: GothicII/System
 
Zainstaluj wcześniej oprogramowanie (lub nowsze wersje) do poprawnej i stabilnej gry:

- gothic2_fix-2.6.0.0-rev2
- gothic2_playerkit-2.6f
- Gothic2_SystemPack_1.8
- D3D11_Renderer_Clockwork_Edition_Gothic_II_17.7.13 - jeśli chcesz używać Directx 11
- LaaHack (4 GB patch) - zwiększa obsługiwaną pamięć do 4 GB, przez co dużo rzadziej/w ogóle nie pojawia się błąd związany w pamięcią i wyrzut do pulpitu - wybierz folder GothicII/System i zaznacz wszystkie lub wybrane pliki.

Screeny:
[Obrazek: 6ngK5gH.png]
[Obrazek: lPbjjEG.png]
[Obrazek: 0K2a2VB.png]
[Obrazek: Ko3nhYD.png]
[Obrazek: p6mVRjJ.png]
[Obrazek: ZTLbMR1.png]
[Obrazek: kDi9pQM.png]
[Obrazek: MzBBpg2.png]
[Obrazek: BMLMTBz.png][Obrazek: 23ZmVAs.png]
[Obrazek: cCR128q.png]
[Obrazek: NQEke5o.png]
[Obrazek: lWMPVmx.png]
[Obrazek: havUizR.png]
[Obrazek: AwlyvcU.png]
[Obrazek: WSzrGVK.png]
[Obrazek: 5BqW2PL.png]
[Obrazek: cI1KSVh.png]
[Obrazek: OvJJ7pQ.png]
[Obrazek: ZTmbWcS.png]
[Obrazek: 8o7kFeI.png]
[Obrazek: 3kPG3lw.png]
[Obrazek: HpFU2GS.png]
[Obrazek: 0OQSAp5.png]
[Obrazek: g7QVEKi.png]
[Obrazek: utDIXE3.png]
[Obrazek: VcvpBrK.png]
[Obrazek: LGgUdHV.png]
[Obrazek: zdPf0e6.png]
[Obrazek: phN5uh8.png]
[Obrazek: K41iVa5.png]
[Obrazek: CY3Rzjp.png]
[Obrazek: tKM0wSR.png]
[Obrazek: Dha1iX8.png]
[Obrazek: ILCwihx.png]
[Obrazek: 7OHgyZB.png]
[Obrazek: gM0irBS.png]
[Obrazek: 2eXwzVr.png]
[Obrazek: shkPzLK.png]
[Obrazek: VL2eECh.png]
[Obrazek: LuiHpSM.png]
Odpowiedz
#2

Wygląda zacnie.
Z chęcią wypróbuję.
Kiedy premiera na Spine?
Odpowiedz
#3

Liczę że pojawi się również na Spine w przyszłości :).
Odpowiedz
#4

I jak tam wrażenia? Warte ogrania? Oraz jak znajdujecie zmiany w rozgrywce, poziom nostalgic edition czy jest ich więcej lub mniej?

Trochę tylko nie rozumiem tego rozwiązania z punktami, to z altair edition obecne też w innych modach jak choćby wspomniana nostalgic edition dawało radę.

--edit--

Pograłem tyle co by dostać sie do miasta. Zmiany widac gołym okiem, faktycznie tknięto się praktycznie wszystkiego na mapie świata, jednak nie jestem pewien na ile sa one pozytywne a na ile irytujące na razie.

Za to coś jest nie tak z optymalizacją, bo nawet bez DX11 mod w momencie spojrzenia na maisto ze wzgórza przy zasięgu na 3 i wschodzie słońca zaczyna ciąć gdzie spotkalem sie z taką sytuacją pierwszy raz.
Odpowiedz
#5

Optymalizacja moda jest specyficzna. Ja mając dość... mocny komputer, który uciąga Wiedźmina 3 z modami graficznymi - tnie się jak nastolatka z depresją w Gothicu na tym właśnie modzie. Licznik stoi na 10 klatkach maksymalnie i nie rośnie.
Odpowiedz
#6

No coś tam ewidentnie poszło nie tak. Mój ciągnie CP2077 na high, a więc mocy nie brakuje. Liver z DX11 też działał płynniej. Tutaj co prawda mam te 30 klatek, ale dropy są regularne.
Odpowiedz
#7

Ja nie mam problemu z klatkam. Używam DX11 na swoim 5-letnim komputerze i na najwyższych ustawieniach mam 45-55 fpsów.
Odpowiedz
#8

Gram bez DX11 i mod śmiga, także nie wiem z czym macie problem :)
Odpowiedz
#9

Dopiszę jescze, bo nie wiem, czy to moje niedopatrzenie w opisie moda, czy coś zostało źle oskryptowane, ale gram magiem i gdy chcę stworzyć runę korzystając z rzemieślniczego pustego kamienia runicznego, to pojawia się komunikat o braku składników. Gdy zamiast rzemieślniczego użyję normalnego kamienia, to od razu wszystko śmiga.


co do mojego posta wyżej - po zainstalowaniu DX11 wszystko działa jak należy

edit - co zrobić, jeżeli tarcze są niewidoczne?
Odpowiedz
#10

No właśnie paradoksalnie po odpaleniu DX11 gra działa lepiej niż bez. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. ;)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: IgnisBox, Lisek96, 7 gości