G1 na silniku dwójki
#1

Widziałem jakieś stare zapomniane projekty postawienia g1 na silniku g2, szczerze mówiąc chętnie bym zagrał fabule z pierwszej części na zasadach gothica drugiego, już nie mówiąc o bazie pod modowanie, nie jestem ekspertem, ale silnik dwójki jest o wiele bardziej stabilny i pozbawiony większości bugow. Są jakies plany, czy wszystkie projekty zostały porzucone?
Odpowiedz
#2

Był taki projekt Siemka, ale to było średnio grywalne. Od tego czasu chyba nikt się tym nie zajmował.

[Obrazek: 0QmlPoM.png][Obrazek: cwPQuLN.png][Obrazek: pbqk32C.png]
Odpowiedz
#3

No trudno sie dziwić, moderzy wolą zrobić cos nowego, a nie przenosić cała gre z silnika na silnik :/, jestem niestety sceptycznie nastawiony do modyfikacji gothica 1, właśnie przez te toporną mechanikę i masę bugow :), pewnie byłoby łatwiej o perełki takie jak cienie przeszłości.
Odpowiedz
#4

Problem był przede wszystkim natury prawnej, wtedy jeszcze Gothic należał do Piranha Bytes bardziej niż obecnie (nie mają teraz nic do gadania). THQ Nordic ruszyło temat z Gothicem, zaczęli rozmawiać z fanami, że tak powiem, są w miarę otwarci.W Polsce jak to w Polsce mała kontrola "legalności" więc gdzieś to na widoku leży. W niemieckim community od razu to wykasowano w trosce o to, żeby nikt się do nich nie doczepił - i ja to rozumiem. W Rosji chyba podobnie jak u nas lub po prostu to zarchiwizowali.

Poza projektem, który tworzył Siemekk, nie kojarzę nic takiego, co by przenosiło G1 na G2NK. Było coś jak "Stronghand", ale to jakiś Returning, nie o to chodzi. Zresztą ten polski projekt też nie był jakoś dobrze super tworzony - dodawano nowości na kupę z podstawą + mieszano tam jakieś skrypty z neta (np. dodawanie imion bezimiennym postaciom, które nawet nie miały dodatkowych kwestii, to były imiona z alf/bet).Pisałem kiedyś w tej sprawie email, nawet po niemiecku do PB, ale nie raczyli odpisać, więc olałem temat. Jakby było info od Zyddiego (Community Manager THQ Nordic) lub Megalomana (chyba boss THQ), że nie widzą w tym problemu i problemów nie będą robić z wydaniem takiej modyfikacji (istotne, jakie są zasady - najlepiej jakby wymagano zarówno Gothic 1, jak i Gothic 2, i tak każdy ma w pakiecie praktycznie), to mógłbym w przyszłości coś takiego skleić, i na pewno byłoby to zrobione porządnie. Nie dodawałbym raczej na 90% żadnych nowości typu dodatkowe paski i inne gówna, bo to nie byłby już czysty projekt przeniesienia + poprawki w samej grze.

Na razie jednak pracuję nad innymi modyfikacjami, ale część z tego, co by się nadała przy takim przeniesieniu, jest już w Czasie Zapłaty 2.0, nad którym pracuję (przepisywane na G2NK). Także może kiedyś.

PS. Nie sądzę, by ktokolwiek inny pokusił się jak na razie o taki projekt. Roboty trochę jest, ale nie też tak dużo, jak mogłoby się wydawać.

EDIT: Kojarzę, że ktoś się za to zabierał po projekcie Siemka, ale obecnie ta osoba przenosi G3 na G2, także.. xD
Odpowiedz
#5

G3 na g2 :P, szczerze mówiąc w G3 fabuła była... ... meh, odpadłem chyba przy okarze :).
No właśnie te dodatkowe rzeczy, mieszanie skryptów mijałoby sie z celem, jak najwierniejsze oddanie g1, bez dodatkowych skryptów byłoby tez mniej problematyczne przy używaniu(oczywiście za pozwoleniem autora) jak bazy różnych modyfikacji.
Nie byłem pewny jak to wyglada ze strony prawnej, dzięki za objaśnienie  :D
Odpowiedz
#6

Każdy ma inne podejście do tego tematu. Dla mnie takie przeniesienie musiałoby wiązać się też z poprawą wszystkich oryginalnych bolączek Gothica 1, które da się naprawić/zostały już naprawiony w różnych modfixach, ale modfixy musiałyby być traktowane tylko jako wskazówka - a nie zerżnięcie z nich kodu, bo potem miesza się zawartość. I w taki sposób byłby czysty port, a ewentualnie dodatkowo jakieś bajerki. No ale zostaje kwestia wykonania, między częściami jest trochę różnic. Jak robi się to na pałę, to są takie skutki, jak są z modami na szybko xD.

Pozdro.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości