Bractwo Spolszczenia
Gothic Mod Fix - Wersja do druku

+- Bractwo Spolszczenia (https://bractwospolszczenia.pl)
+-- Dział: Strefa moddingu (https://bractwospolszczenia.pl/forumdisplay.php?fid=42)
+--- Dział: Pomoc przy projektach (https://bractwospolszczenia.pl/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Wątek: Gothic Mod Fix (/showthread.php?tid=708)

Strony: 1 2 3


Gothic Mod Fix - Whitie - 16-03-2019

Kurcze taki dobry patch a jest tylko po rosyjsku może ktoś by się złapał za jego tłumaczenie, niedawno były 18 urodzinki Gothiczka tak więc no no.
Lista zmian by wujek Google Tłumacz Wiele poprawek błędów w tekście napisów.
- Wyrównanie opcji dialogowych z treścią wypowiadanych fraz.
- Wiele poprawek błędów w tekście wpisów w dzienniku, przetłumaczono kilka wcześniej nieprzetłumaczonych fragmentów.
- Poprawki w plikach dźwiękowych.
- Wiele poprawek błędów dotyczących transferu przedmiotów i rudy.
- Wiele poprawek w zakresie dialogów, które uniemożliwiają rozpoczęcie tych dialogów w niewłaściwym czasie.
- Korekta błędów w logice dialogów (wyjście z trybu dialogowego, wyjście z trybu wyboru, podwójne linie „KONIEC”).
- Poprawki w nazwach obiektów i potworów, a także w ich opisach (lub dowolnych lucjanach i lurkerach, nie bój się).
- Kilka poprawek w nazwach zadań.
- Naprawiono codzienne czynności dla niektórych NPC.
- Dodano reset zadań w dzienniku w kategorii „Nieudane misje”, jeśli z jakiegoś powodu nie zostały ukończone na czas.

- Naprawiono wyświetlanie wiadomości „Otrzymano 1 przedmiot1” i „Otrzymano 1 przedmiot1”, teraz jest wyświetlany poprawnie „1 przedmiot podany” i „Otrzymano 1 przedmiot”.
- Naprawiono komunikaty na wyświetlaczu: „Zbadaj: xxx”. zastąpiony przez „Learned: xxx”.
- Ochroniarze z informacjami o misji dla GG (w tym okna dialogowe dotyczące nie przechodzenia GG przez bramy / drzwi) teraz nie reagują na broń.
- NPC nie wymagają przejścia, jeśli zostali już pobici przez GG.
- Zabijanie uprzednio pobitych NPC i samozwańczych stworzeń nie przynosi już XP.
- Siedzący NPC odwracają teraz głowy w kierunku GG podczas rozmowy.
- Odblokowany dla użycia cząstki lodowego golema.
- Mięso chrząszcza mięsnego zostaje przeniesione do kategorii „Żywność”.
- Niektóre rodzaje broni są przenoszone do kategorii „multi”, teraz są dodawane do ekwipunku w jednym slocie.
- Zsynchronizuj treść tekstów drukowanych i niezadrukowanych listów z magami ognia.
- Dodano klucz otwierający drzwi w kuźni zamku Starego Obozu.
- Nieśmiertelny szaman orków Grash-Varrag-Arushat nie traci teraz agresywności po załadowaniu zapisanej gry.
- Kiedy próbujesz rozmawiać z orkami, dialog zamyka się teraz z opcją „KONIEC”.
- Książka „Szósty krąg magii” sprzedaje teraz tylko Xardas.
- Wilk nie jest już wyposażony w łuk i kuszę.
- Głosy wracają do górników w Starej Kopalni i niektórych skrobaków w Wolnej Kopalni.
- Bramy Starej Kopalni są teraz zamknięte na początku rozdziału 4.
- Bartolo, w oczekiwaniu na teleportację GG na pentagramie magów ognia, teraz nie pokonuje pobliskich strażników
- Mięsne błędy teraz odradzają się na równi z innymi stworzeniami.
- Wciągarka w starej kopalni może być teraz otwierana wiele razy, co eliminuje błąd z jego blokowaniem bez otwierania grilla.
- Kupcy sprzedają teraz zbroję tylko raz.
- NPC pamiętają teraz schować miecze przed siadaniem lub w pozycji strażnika i rozmówcy.
- NPC mają teraz głosy podczas modlitwy.
- NPC już nie grają w animacje z bronią bez broni.
- Nauczyciele NPC, którzy są rozproszeni od swoich klas, później zwracają się do swoich uczniów.
- NPC śpią teraz w swoich łóżkach w nocy.

- Butelki z wodą od Pana można teraz prosić tylko raz dziennie, aż do ukończenia zadania Po lewej stronie.
- Naprawiono reset mocy do 100 w zadaniu Horatio.
- Dialog z Gomezem w rozdziale piątym nie zaczyna się od dużej odległości, co doprowadziło do nieodpowiedniego zachowania aparatu.
- Bartolo ma teraz przyzwoity asortyment produktów, ale nie sprzedaje już swojego klucza i lutni.
- Zapewnia alternatywny dialog z Bartolo, jeśli GG wejdzie do zamku nie przez pentagram.
- Bloodwind, Jackal i Lefty trzymają się teraz tylko początkujących, którzy nie zdecydowali się na wybór Obozu w pierwszym rozdziale gry. Dla Lefty istnieje alternatywna opcja zamknięcia zadania.
„Teraz nie możesz zadzwonić do Kirgo i Harimy w tym samym czasie”. Tylko na zmianę.
- Podczas areny inni wojownicy areny nie mogą już tam trenować.
- Jeśli zawodnik został wezwany do walki, ale GG nie wszedł na arenę, status połączenia jest resetowany po dołączeniu do jednego z obozów.
- Podczas ulepszania zbroi rudy przez Stone zbroja nie tylko jest automatycznie usuwana, ale także automatycznie dopasowywana.
- Jeśli w pierwszym rozdziale przenikniesz do świątyni U.Beriona, nie będzie on bez końca dzwonił do Strażników, ale zaatakuje samego siebie.
- Zapewnia alternatywny dialog z Yu`Berionem dla GG - nowicjuszem Bractwa.
- Naprawiono błędy w dostarczaniu misji Kor Galomu w celu dostarczenia boggera i eliminacji konkurentów z Nowego Obozu.
- Teraz nowicjusz jako nagroda za dostarczenie jaj gąsienicowych Cor Gallom nie oferuje esencji ducha (many +5), ale eliksiru barana (many +10).
- Liczba butelek wydanych przez Galoma na szczęki suwaków zależy w dużej mierze od liczby szczęk przyłożonych do Galoma.
„Jeśli Dusty zostanie przywieziony do Idol Tondral w nocy, Tondral będzie czekał, stojąc na zewnątrz”. Wcześniej trzeba było czekać do rana lub ryzykować „ciepłe powitanie”, wchodząc do jego domu.
„Jeśli HS jest nowicjuszem, to nie Leicester wysyła go do U'Berion, ale Idol Namib”.
- Ciężki pancerz nowicjusza można kupić w Namib Idol już na początku 2 głów https://worldofplayers.ru/threads/36812/


RE: Gothic Mod Fix - Hudof - 17-03-2019

@Quasch

Prosimy Pana serdecznie i ciepło.


RE: Gothic Mod Fix - Quasch - 19-03-2019

Przykro mi, ale nie bierzemy już nowych projektów z Gothica.


RE: Gothic Mod Fix - Fabiosek - 20-03-2019

"- NPC mają teraz głosy podczas modlitwy." - Chodzi o te, które wygłaszają mowy w Obozie Bractwa? Jak to mają głosy skoro nigdy nie zostały nagrane? Czy mod to inwencja twórcza?


RE: Gothic Mod Fix - Quasch - 21-03-2019

Pewnie chodzi o te omy, które zostały nagrane, ale są nieaktywne w samej podstawce z jakiegoś powodu (jak zresztą większość kwestii SVM).

[Obrazek: BwDKUru.jpg]


RE: Gothic Mod Fix - Orik - 21-03-2019

Fajna sprawa, kiedy bawiłem się jeszcze w modding Gothica to sporą część z tych zmian do siebie przeniosłem, niestety jednak tego nie dokończyłem, więc nie ma sensu tego wydawać.


RE: Gothic Mod Fix - Quasch - 21-03-2019

Zresztą kurde

(16-03-2019, 23:57)Whitie napisał(a):  - Wyrównanie opcji dialogowych z treścią wypowiadanych fraz.
- Wiele poprawek błędów w tekście wpisów w dzienniku, przetłumaczono kilka wcześniej nieprzetłumaczonych fragmentów.
- Poprawki w plikach dźwiękowych.

Zdajecie sobie sprawę, że każda wersja językowa ma te mankamenty inne? Co wam po rosyjskiej? Wiedzieliście na przykład, że tylko u nas jest błąd w dzienniku i zamiast Varrag-Kasorg jest Varrag-Kashor? Kto na to zwrócił wcześniej uwagę? A takich korekt to Gothic wymagał setek.
Wszystko (albo zdecydowaną większość) ma już w sobie Świat Skazańców, więc nie ma sensu się tym zajmować. Oczywiście pewnych „ciężkich” przypadków to my nie poprawimy, jak na przykład tłumacza interpretującego ognistego jaszczura jako smoka, a całej rozmowy z pewnym orkiem nie będziemy nagrywać od nowa, ale i tak jest niebo a ziemia.


RE: Gothic Mod Fix - Fabiosek - 21-03-2019

No właśnie, ale te Omm i pozostałe kwestie SVM NIE ZOSTAŁY nagrane, przynajmniej w wersji polskiej.

@Quasch, to akurat nie jest błąd. Ogniste jaszczury były nazywane smokami, chociażby z tego względu, że ziały ogniem. To jest całkowicie poprawne.

PS. Nie każdy musi lubić chcieć grać w addony dodające nowe misje etc, niektórzy wolą po prostu zagrać w podstawkę z poprawionymi rzeczami, po to robi się takie rzeczy - między innymi taki był cel projektu [G2NK] Gothic 1, bo wersja silnika G2 jest po prostu lepszy (chociażby od razu inteligencja potworów i postaci z tej części). Wszystko co nie zaburza, a poprawia - ma sens powstania.


RE: Gothic Mod Fix - Quasch - 21-03-2019

No niby na siłę można to podciągnąć, ale ja to klasyfikuję jako błąd ze względu na oryginał.
Btw jak to nie zostały nagrane? Przecież wszystko jest.



[Obrazek: dZjKsPu.jpg]


Chyba potrafię rozpoznać głosy rodzimych aktorów, a w łatce raczej tego nie dodawali. :D


RE: Gothic Mod Fix - GaroK - 31-03-2019

Grałem ostatnio i przeszedłem. To jest raj dla purystów i zdecydowanie najlepsze w co grałem. Nauka rosyjskiego się opłaciła" To powinna być podstawa dla innych modów. Tak mniej więcej powinien wyglądać czysty gothic gdyby tylko PB udało się wszystko na czas doszlifować.

ale blowjob lol

Osobiście średnio lubię mody które dodają nowe misje, retextury itp. Dlatego ten mod mi tak odpowiada.
Zdecydowanie powinien być przełożony na inne języki, a nie że "nie warto bo jest już jakiś tam LZGD a to praktycznie to samo" - no właśnie nie jest.
BTW: autor moda poprosił by rozprowadzić skrypty gdyby ktoś zdecydował się tłumaczyć:
https://yadi.sk/d/pAZwGpBq63swEA