21-05-2018, 18:32
Na wstępie pragnę podziękować: Ventrue za pomoc, udostępnił pewne potrzebne mi materiały, oraz Reveenowi możecie go znać z liveów Majesa podobnie jak ja jest jego Moderatorem, za wspólny Theorycrafting 
Pamiętajcie gra oferuje 20 slotów robienie w kolko save tylko na jednym nie działa na wasza korzyść chociaż z 5 korzystajcie robiąc save co chwila na innym, ja wiem ze tak jest wolniej ale finalnie może wam to zaoszczędzić parunastu czy nawet paru set godzin kosztem tego ze każdy save robicie o te 1-2 sekundy dłużej
No to Jazda!
<<<<< Rozdział 1 >>>>>
[ Od Xardasa do Hagena ]
Dla Leniwych krótka droga
Save > https://drive.google.com/file/d/1DcrGS7I...lM3uO/view z boku mamy ikonę do pobrania powinno być ok, zrobię jeszcze na upload file jak zacznie on działać bo maja jakieś problemy obecnie :P
Większość z was gra na poziomie normalnym wiec dostosowałem się do was i jest to save z poziomu normalnego ale od razu pisze ze taka postać świetnie się spisuje na legendzie ( sam obecnie taka zrobiłem na legendę jestem przy smokach izi pizi ) tylko nie będzie w stanie tak jak na normalu ogarnąć niemal wszystkiego w R1 dopiero w R2 ogarnie wszystko
- 28 lvl tak da się tak wbić w r1 zrobiłem to
- Nic nie zostało spaprane wszystko tip top
- Mozecie śmiało wbijać w rozdział drugi lub jeśli ktoś chce to może próbować wybić to czego nie wybiłem czyli widma, bracia trolec ( da sie ich zabić ale to by z 4h zeszło ) no i szczyt wieży achriona tez da się zrobić cała reszta wybita, tak taka postać potrafi zabijać w 1 rozdziale trolle i demoniczne szkielety w zbrojach :P
- Jak chcecie strzały to muście pokopać żelazo na prety 4k patyków już macie trzeba sobie dorobić groty
- Kupcy wykupieni na full stad macie aż 51 reto w 1 rozdziale.
- Bonusy z kowalstwa za r1 wbity podobnie jak zręczność za kradzież w obu przypadkach bonusy to +10
- Aha jestem pod wpływem klątwy beliara czego się nie robi dla dodatkowego questa wiec nie otwieracie mieszków i skrzynek bo klątwa jest klątwą pecha zawsze będą puste podobnie jak i gra w kości nigdy tego nie robię, ściągniecie z siebie mając 25 karmy u innosa modląc się i będzie można już otwierać mieszki itp normalnie.
- Jak ktoś chce może bonusy z żarcia użyć, po piec ciasta, ja to zawsze przed jarkiem robię
- 28 pn macie wolnych w sumie za dzika i grimasha będą 2pn wiec będzie 30 przed jarkiem co da nam opcje +10% do 1h :P
- Nic Pn nie marnowałem na życie stamine czy manę to chyba wiadome
- Kazda skrzynka jest już opierdzielona bo to exp po za tą pod mostem u bandytów erola bo wymaga klucza, podobnie jak ta z narzędziami matea czy skrzynia sekoba, no i ta z próby ognia, no i skrzynia achirona bo klucz ma sam achiron
- Fanty sprzedawałem tylko 3 osobą Galahad, Bosper i Hakon, także jak ktoś cos potrzebuje odkupic to tam tego szukać.
Długa droga pisemna
Ogólnie postać pod zreke daje nam dostęp do zadawanie obrażeń za pomocą wszystkich możliwych źródeł obrażeń: sieczna, dystansowa, ogien i magia, ma to olbrzymie plusy, dodajmy do tego fakt ze to my zadajemy największy dmg wojownik 2h przy nas to śmiech na sali jego dmg jest przy nas słabe.
Jeśli pierwszy raz gramy to zaleca się normal aby zobaczyć jak i co rozwijamy, patrząc na własną grę wyciągamy wnioski co możemy sobie odpuścić na kolejny rozdział do nauki, bo gdy chcemy grac na wyższych poziomach taka postacią (ona się tam świetnie sprawdza) mamy mniej pnów wiec kilka rzeczy trzeba w 1 rozdziale odpuścić, ( dla przykładu golemy ubijamy za pomocą magicznych strzał ale taki sam efekt uzyskamy ucząc się przebijającego strzału także można by odpuścić tutaj magicznie i ogniste strzały w 1 rozdziale, co nie znaczy ze mamy je odpuścić całkowicie, one i taka się przydadzą ) na normalu uda się nam wszystko wyuczyć w r1 o ile wbijemy te 28 lvl
Warto wiedzec ze postac jest cholernei droga w rozwoju, ( mowa o R1 dla wyższych poziomów R1 i R2 ) wiecznie nam będzie brakować hajsu i pn, nawet na normalu skoro na tym normalu chcemy mieć już wszystko, także dbamy o to aby zarabiać na każdym możliwym kroku.
Zaczynamy wieża xardasa to każdy wszystko wie, pamiętamy zęby z tchórzyć dla aczika i 50 expa.
Po wyjściu wiadomo za wieża jest mieszek ale i na dachu wieży jest mieszek i potka. Goblin warto wiedzieć ze maja losowy drop w tym ryby które bardzo nas interesują można bawić się i zapisywać przed walka by wylosować te ryby jak ktoś chce może, bierzemy luk strzały przydadzą się i lecimy do Lestera, gadamy i lecimy do Cavalorna, nie zabijamy nic bo skórować ani pozyskiwać mięsa nie umiemy, wrócimy się tu za parę chwil z odpowiednimi umiejętnościami.
Tu gadamy potem do jessiego retoryka itp, robimy akcje z Cavalornem potem zanim on wyjdzie my robimy to szybciej bo on wraca pod ognisko tam są teraz zrespione 3 gobliny, mamy już trochę zwojów wiec palimy 3 ogniste strzały i inkasujemy expa który by nam przepadł ( te z którymi walczy przed pierwsza gadka i tak nam przepadną będzie za to zero expa )
Farma Lobarta w sumie już powinniśmy mieć 1 Szczaw, Jagodę i Smoczy korzeń ( tym razem wam napisze skąd: szczaw jest na lewo od pierwszego goblina na sakle, korzeń jest na prawo od jesiego na skale zaś jagoda jest na prawo od kapliczki innosa na skale )
Na farmie tez wszystko jest jasne to nie poradnik wiec nie będę wam wszystkiego pisał, do miasta nie wbijamy, idziemy fosa i obchodzimy ja do okola problem będzie z 2 krwiopijcami wiec nasz luk teraz się przyda, idziemy dalej pod latarnie jacka, dzika wymijamy na sprincie i po skalach wbijamy dalej za drzewem płyta runiczna, skaczemy w dol na polkę skalna zbieramy rdest i dalej skaczemy na wieże, grabimy skrzynkę i po polkach skalnych wbijamy do miasta pod drodze zbierając szczaw gadamy z laresem i inkasujemy expa, teraz wychodzimy brama gdzie mika i fosa wracamy do drugiej bramy i zaliczamy sprawę z ziołami dla Constantina i inkasujemy retorykę to bym na przepadło po rozmowie z Lotharem.
!WAZNE! Mozna zainkasować bonusy 500 expa i 1 do zreki zamiast 300 expa od laresa jeśli pogadamy wcześniej ze skipem, wszystkie kwestie dialogowe.
Podobno działa na każdym poziomie w moim wypadku nie zadziałało :/ ale warto spróbować.
U Jacka słuchamy je śpiewu i chwalimy go inkasując 200 expa
Ok Rupercik Pablo itp wiadomo ocb sprawy portowe wciąż powinniśmy mieć 2 dzień czyli tak naprawdę pierwszy wiec załatwiamy moe i inkasujemy pierwsze 10 monet warto wiedzieć ze codziennie mamy ten hajs jak i żupę u hildy dopóki nie mamy gildia, oraz zwój w jednej z biblioteczek xardasa wiec jak kto chce może codziennie to zbierać no i piwo darmowe dopóki nie wykonamy questa coragrona
Warto tez pn wydać przed 5 lvl żeby koszta w goldzie nie wzrosły ( wzrastają co 5 lvl ) 50 zreki i 30% w 1 h i gitara, 1% będzie z pulpitu u lobarta kolejne 1% będzie od wulfgara jak zagadamy miedzy 5 a 7 rano takze tylko 18 pn w to wydamy zostaną nam 2 pn na pozyskiwanie mięska.
Jako ze noc bliska to robiąc inne rzeczy atrament tez kradniemy bez problemu, zasadniczo szybko całe 7 questów zaliczamy i do pablo w miedzy czasie obrabiamy dachy w porcie i bierzemy resztę questów co się da robimy wpada lvl i jakieś skradanko skurowanko do nauki i można już króliki ścierwa itp wybijać :P
Jako ze chcemy być najemnikiem to wybieramy u laresa odpowiedni quest U lehmara ciagniemy 1k golda.
10 reto mamy z ( wyższe runy +1, jessie + 2, pulpit u lobarta +1, zioła + 1, kardif + 1, pulpit u thorberna +1, pulpit u mateo +1, +1 ragnar ten od piwa, + 1 miecz arlika trzeba pierw załatwić zlota od rengaru )
Czas na wycieczkę po za miasto musimy ominąć jak najwięcej potworów i dotrzeć do groma ale zanim zrobimy wycieczkę to w khorinis odwiedzamy dom gildii zabójców aby mieć wszystko co grom od nas chce u groma uczmy się żuwaczek, pazurów i rogów teraz wracając możemy już wybijać wilki bo mamy z nich wszystkie trofea :P
Czas ruszyć gildie złodziei robimy to po dobroci u nagura +1 reto mamy już 12 bo +1 było za lehmara, sprawę na farmie akila załatwiamy z mika to +100 expa więcej, dobrze by było jakby chociaż mika jednego zabił żeby to 200 expa było, od akila w nagrodę nie bierzemy nic to więcej expa wpadnie.
U Czeladników tez sprawa jest jasna u matteo poruszamy wszystkie kwestie a u harada zmieniamy questa, czas załatwić bandytów i zostać czeladnikiem oraz wbić do gildii złodziei jak dobrze wszystko zbieraliśmy to mamy 6 kul ognia i z 2 poty na mane regen także to starczy aby posłać tych pajaców do beliara, herszt wymaga 3 zwojów reszta pada na 1 fireballa lub 2 ogniste strzały, tarczownik może 2 fireballi wymagać
Ok wpada kolejna retoryka u halvora 13 kolejne 2 mamy u ehnima i egila a numer 16 mamy u darona za bycie biedakiem :P
U Constantina za klucz dostaniemy potka na zreke bo jej mamy aktualnie najwięcej ( pierw mu chatę obrabiamy potem dajemy klucz )
Idziemy do casii i wstępujemy do gildii pierścionek już mamy ok czas nauczyć się otwierania zamków full kowalstwa ostrzenie no i pierwsza szpada robimy i już coś można się zacząć expic.
Teraz chcemy pn wywalić do nauki broni 1h do 60% a tak naprawdę do 62% bo te 2% mamy z bonusów :P
Jako ze 16 retoryki mamy to klasztor wbijamy i parlana załatwiamy w sensie questa u lehmara handel mamy wiec jest ok.
Wilki polne bestie ścierwa to możemy wybijać i wbijać do tych 62% walkę 1h :P
Bedac w klasztorze warto by skarbiec obrobić.
W mieście wchodzi tez do fontanny za lotharem dla expa
Teraz mamy sprawy na farmie onara i górne miasto bo już jesteśmy szanowanym obywatelem złodziejem, czeladnikiem oczywiście u harada jesteśmy.
Do Gerbrandta zwracamy se per pan żeby wszystko było cacy :P
Pamiętajcie żeby sprawy z Gerbrantem nie zwalić jak już mamy questa gallahada to zapisać sobie ze tego samego dnia mamy być u orlana już o 23:30 orlan bedzie mial info ze ktos na nas czeka.
W miedzy czasie pasowałoby się nauczyć kradzieży kieszonkowej bo zaczynają nam przepadać npc. Rozwijając zreke mamy więcej % na udana kradzież. Jak zrobić aby to działało otóż uczymy się kradzieży i odpalamy kradzież ast teraz styka aby to wykonać na jakimś farmerze na nich już na start mamy z 100% skradamy się i ppm i mamy kradzież, ofc ofiara musi być do nas plecami teraz wyłączamy kradzież ast i już do końca będziemy mieli z kazdym npc w dialogu opcje kradzieży z podanymi procentami.
Skill podobnie jak w otwieraniu zamków nie ma znaczenia, to tylko wizualna wartość z tym ze jest bug ze przemiana w coś resetuje kradzież w sensie wizualnego skilla do 0.
Sama kradzież oprócz hajsu daje expa, co 15 kradzieży udanych mam +1 zreki max to +10 zreki z tego tytułu co rozdział.
Ok sprawa z wambo jest taka ze gadamy z gerbrantem o asmalu i znowu wtedy kiedy gadaliśmy tego samego dani w nocy będzie akcja wiec aby nie stracić expa trzeba samemu wambo pobić i okraść z klucza pobić go pobijemy ale będzie trzeba u andre sypnac 750 golda, mala cena za dodatkowe 300 expa które przepadnie gdy asmal go zabije.
Na farmie onara bierzemy jako próbę zabicie strażników u bengara więcej bezimiennych najemników nas popiera.
Z Thekla nie gadamy pod żadnym pozorem dopóki nie będziemy najemnikiem żeby nam jedne dodatkowy gulasz nie przepadł.
Questa u Jarvisa tu chcemy pobić 5 osób to dostaniemy 500 expa czyli max raoul, rod, fester i bulko mając 60% są izi, sentenza jest problematyczny wiec z tym trochę zejdzie ja do gildii dołączyłem mając 24 lvl, sylvio niby tez można pobić ale jarvis ma to w dupie ale dla expa pobiłem, sam jarvis nawet jak pobijemy sylvio i tak da 500 expa nie 600 :P
Ja robimy sprawę z próbą? mamy questa od laresa na ułatwione przyjecie, próbę od trola i zakazane pastwisko idziemy do corda gadamy i lecimy do dextera, zaliczamy sprawę z listami i gadamy tylko o Patricku, teraz farma gadamy z bengarem i załatwiamy strażników, ok teraz do torlofa i corda potem znowu do bengara i do balthasara i wszystko jest załatwione na tip top wszystkie trzy questy complete oczywiście musimy to zrobić wszystko w obrębie jednego dnia
Cały czas mając już te 60% rozwijamy zreke aż do 100 miedzy czasie tez robiąc gildie złodziei, kujemy lepsze szpady max repy na r1 u nich to 19
Sprawę z galhadaem załatwiamy razem z paczka oruna 2 rzeczy u lariusa , wybieramy nauke magi dla opcji handlu, ok niby do gildi mogli byśmy dołączyć ale nie robimy tego, nic nam to nie daje tak naprawdę a jeszcze musimy u magów wody popracować dla dodatkowych 150 expa
Czas u myśliwych coś porobić 3 skory cieniostwora, jedna u pepe i jego wilków, druga mamy od polowania z bartokiem, trzecia bandyci za farma sekoba.
W końcu możemy się nauczyć trofeów i wybijać już niemal wszystko zbieramy questy po za klem idziemy do ganna i uczymy się na temat krwiopijców ok teraz kieł, olewam na chwile wszystko i robimy kła krótka droga oznacza krwiopijców no ale mamy ju z nich wszystko.
Dlaczego chcemy te 100 zreki? bo bony za polowanie na zębacze, dziki i gobliny oraz czarne gobliny dają +1 które liczy do progów dlatego z zabijaniem tego masowo musimy się wstrzymać dp osiągnięcia 100 zreki za pn, tylko te bonusy z polowań liczą się do progów no i ofc dary od bogow ale to nas narazie nie interesuje.
Gdy robimy zadanie z przeklęta latarnia warto o pierścionku porozmawiać z każdym dla dodatkowego expa czyli Halvor Harad i Hakon dopiero na końcu idziemy do Hanny
Gilda kupców juz pewnie tez ruszona, 3 tabliczki dla erola mamy - xardas, skrzynka u skipa, jaskinia w kotlinie lestera
Ok mamy zreke mamy 1h pora zacząć myślę o lukach tez dobijamy do 60% a dopiero potem idziemy do wilka po 1% rano i dajemy luk rafowi dla kolejnych 5% zasadniczo luku już do konca gry uczyć się nie będziemy ile wyjdzie tyle wyjdzie.
Wiadomo expimy gdzie popadnie douczamy sie u groma reszty czyli jeżyka i serc.
U grimbalda uczymy sie rogów zębacza smoczego i zabijamy prychająca bestie te rogi z niej będą nam potrzeb na start rozdziału 2 gdy dostajemy questa od alfreda z marszu go zaliczymy.
Od lehmara kupujemy wszystko bo wszystko potrzebujemy no ewentualnie po za sztaba rudy i killem go dostajemy armora, armory zabójców podobnie jak złodziei również aktywują bonus z paska, nagrodę za kielichy ofc wybieramy pierścionek i robimy dalej questy aż do mis magnata gildie zabójców tez możemy już cisnąc aż do samego końca
Jeśli mamy problem z bandytami dla nigiela to w dzień wbijamy do klasztoru do pokojów arcymagów i opierdzielamy skrzynki w jednej jest przyzwanie szkieleta wojownika, many pewnie dzięki tabliczką, vatrasowi, daronowi itp mamy juz kolo 70 albo i więcej także przyzywamy szkieleta i robi za nas cala robotę.
Banda hansa to zwój dużej burzy i małych burz puszczane z namiotu
duży zwój daje chyba holger za swojego questa albo jest w latarni jacka 
Składamy wizytę magom wody i robimy dla nich co trzeba uczmy się jeżyków tez pewnie juz to wcześniej zrobiliśmy jak tam byliśmy. Gadamy z haradem i mamy orka kilem z tym lares nam pomoże przy okazji, przy okazji załatwiamy wszystkie inne sprawy jak kusza w kregu czarny troll o ile wcześniej tego nie zrobiliśmy i opiekunów ruszamy, z Laresem możemy się wstrzymać z tym orkiem aż będziemy mogli założyć luk nocny strażnik jego znajdziemy w jaskini z cienistworami na drodze do magów wody tam pod mostem
Mając pierscien gildi araxos dajemy go fernando uprzedni wywalajc z equ pałasze i notke teraz z notka idziemy do martina i sprawę załatwiamy zgarniając wszystko od obu panów uprzednio kradniemy Fernando pamiętajcie cały czas rozwijamy kradzież kieszonkowa musmu okraść w sumie 150 npców dla 10 zreki, uboczny efekt kardziezy to fakt ze nam karma u innosa będzie lecieć w doł no trudno jakoś to potem odrobimy, nawet można się od 1 dnia w grze juz codziennie modlić żeby mieć karmę na zapas :P
Sprawa z skarbami grega załatwiamy z marszu żeby przypadkiem się czegoś dla niego nie pozbyć ofc dopiero po tym gadamy z erolem i mamy ryboglawa.
Obóz dextera robimy inteligentnym sposobem czyli do łapy czar i pojedynczo prowokujemy pajaców i zabijamy ale przed tym możemy na każdego z nich zrobić kradzież kieszonkowa. Na koniec gadamy z dexterem i 1vs1, potem greg mówimy mu o skipie i skipowi o gregu dla expa
Gildie zabójców kończymy mamy pancerz pasuje pewnie znowu do 120 rozwinąć zreke + bonusy i w końcu możemy założyć nocnego strażnika spokojnie czyścimy co chcemy, w tym obozy bandytów, szkielety tez jak dobrze będzie blokować rozwalimy z miecza.
Czas załatwić ragnara i orka pierwszemu dajemy 1k golda wysyłamy do klasztoru orka ratujemy.
Co w questach mamy i możemy zrobić robimy druga probe od opiekuna łączymy w jedno z innymi rzeczami czyli kupujemy zwój przemiany w chrząszcza > kanały > talomon i mamy książkę i aktywny quest z ekspedycja magów ognia aha questa robimy bez pierscienia dagotha dzięki czemu mamy dodatkowego questa z przekleństwo pecha od beliara jak się tego pozbyć pisałem wyzej.
Wybijamy expimy ile się da i gdzie sie da bo jeszcze pasuje wyrobu strzał się nauczyć robimy magiczne i ogniste i czyścimy atramentora i golemy oraz całą jaskinie, tylko na golemy potrzebujemy magiczne reszta z miecza leci.
Pamiętajcie żeby zapisać grę przed każdym otwarciem szkatułki z klejnotami zawsze chcemy dostać z nich stare monety których będzie 13 to jest 130 expa u wasiliego.
Ok chyba w końcu możemy dołączyć do najemników uprzednio gadamy z saturasem o naszej kandydaturze skoro zrobiliśmy wszystko co chciał i mamy wodny krag zgarniamy dodatkowe 150 expa.
Sprawa u onara jest taka ze idziemy za maria ofc uprzedni oczyścimy w sumie wszystko od farmy sekoba az do farmy onara tak trzeba będzie jednego szkieleta obić maria ma dość dziwna trasę bo idzie okrężna droga.
Sprawę z talerzem załatwiamy miedzy 5 a 7 rano jak wulfgar trenuje wtedy przy odrobieie pomyślunku okradniemy kuferek.
Ustalamy sprawy z onarem idziemy do mari z tym talerzem i gitara teraz onar płaci nam 320 na dzień :P
Dalej wybijamy co możemy a właściwe co zostało przebijając strzała pozwala nam exterminowac trolle oraz szkielety nawet te demoniczne :P
Czeka nas tez kopanie rudy żelaza żeby wbić bonus do siły co rozdział 10 siły z tego jest, akrobatyki tez możecie się nauczyć przyda się do zdobycia 2 szczawiów z polki olo mostu gdzie byli bandyci erola ciężko się tam dostać ( screen tego miejsca zaraz się tu pojawi)
Pasuje tu jeszcze alchemie wbić 2 mutageny na staminę już mamy 10 trolestów tez i potka z krypty to łącznie z 6 tabliczkami da nam staminę na poziomie 290 za free bez straty na nią pn korzenie przerabiamy na potki hp, 1 potek many wzmacniamy mutagenem jak i potek życia bo takowe posiadamy alchemie wbijamy robieniem alkoholu i pierwszy potów na leczenie, uczymy się wszystkich potów leczniczych bo sa wymagane, potka życia, potka na stamine i potka na staly bonusy do staminy.
Majac 120 zreki kradniemy zwoj ingmarowi i nim usuwamy sobie mrocznego golema zbieramy fanty z wiezy i necrominon dajemy go xardasowi co daje nam expa i kolejny potek na + 20 do zycia :P
Wykupujemy kupców czytamy książki itp, wykupujemy żarcie, smoły, kwarcyty itp, to będzie potrzebne do robienia strzał i możemy powoli kończyć rozdział 1, książki dajemy Galahadowi i odkupujemy poezje i dajemy loscie, dlaczego uprzednio chcemy mu ja dac? bo to zawsze 1 hp więcej no i exp a gold i tak to nie problem.
Receptury win czytamy i dajemy goraxowi.
Nie sprzedajemy rogów zebacza i cieniostwora oraz klów trolla reszte można dać Alfredowi
W kwestii ciast nie uczymy się tych z grzybów i tak tego nie zrobimy wiec nie marnujemy na to 3 PN
Zupy od eddy są tylko za hajs wiec można bez problemu sie uczyc.
Dla expa rozdajemy jeszcze tytonie jak chcemy: miodowy abuyin, grzybowy dar i ziolowy ogrodnik.
Również dla expa walczymy z Arlikiem do oporu to będzie 4 albo 5 walk
Kwestia roślinności, po wszystkich operacja alchemicznych powinniśmy mieć jeszcze 20 szczawiów i po 16 jagód i korzeni smoczych, jeśli nie daliśmy Constantino roślin to będzie po 17 bo szczaw i tak można odkupić.
<<<<< Rozdział 2 >>>>>
[ Od Hagena do Garonda ]
Dla Leniwych krótka droga
Save > http://uploadfile.pl/pokaz/1460490---anbj.html
- 54lvl 400 zreki 3,6k zycia już jesteśmy na etapie bycia bogiem :P
- jak ktoś chce oficjalnie te 400 zreki to z orkowych mixów i pomyj wyjdzie 404 lacznie z tym ze stracimy na tym z 50 many dlatego się wstrzymałem z tym na chwile
- macie przygotowane potki na pozostałe mutageny zreka 8 zycie 9 stama 6 na siłę i many trzeba 10 i 9 ale do końca gry to się uda znaleźć
- wciąż nic nie zwalone
- łączny bilans strat expa od początku gry to 6068 expa w wyniku tego ze np: dzik zabił wilka czy ktoś spadł z zbyt dużej wysokości itp każdy wie ocb na to nie mamy pełnego wplywu.
- Khorinis czystko ( tylko bracia trolec żyją da się zrobić tylko przy losowości szlak mnie zaczął trafiac zawsze za dużo komos zbiłem przy tych 2,5k :P )
- Jarek czysto
- Sanktuarium ashatara czysto
- Przelecz górska do gd czysto
- Gd czysto ( zyje tylko hosh pack lodowe golemy dla sylvia i smoki )
- Wieza mgieł czysto
- Wolna kopalnia i przełącz prowadząca do niej czysto
- Opuszczona kopalnia, stara kopalania i zatopiona wieza xardasa czystko tam zostali tylko stranicy sfer dopiero w 3 rozdziale będziemy mieli tyle siły aby załozyc postrach
- Wszystko elegancko wykupione retoryka 89, repa u złodziei 42, przygotowane 200 pretów, 100 dla siebie, 100 dla beneta
- Bony z kowalstwa i kradzieży wbite
- 105 pn wolnych, 20 idzie na odporności trucizna gorąco pozostałe 85 to już idzie w 2h i tak naprawdę jeszcze duale i regen życia i full pn w zręczność
- sprawy handlarzy wciąż sprzedawane wszystko jak w R1 wszystko co potrzeba lub będzie potrzebne macie w equ
- Lokacja których nie wyminilem logika ze tam nie byłem
- Questy rozwinięte do maxa po za nowymi myśliwymi bo nie chcemy aby gestath nam nie dal questa w r3
INFO DODATKOWE
Dlaczego Najemnik? Pod Full zreke możemy wybrać 3 gildie Strażnik Miejski SS Lub Najemnik
Najemnik daje nam najwięcej bo 1 dodatkowej siły oraz amulet w drugim rozdziale na start za free +3 zreka no i to 320 g na dzien oraz możliwość obrobienia kufrów najemników, pozostałe da się obrobić wszędzie każda gildia
Strażnik on nam daje tylko amulet w rozdziale drugim za free +3 zreki :P
SS nie daje nam nic jeszcze wymagają 30% w 2h ok my i tak tego 2h się nauczymy ale później bo będziemy potrzebowali to już nawet nie chodzi o to czy duale wymagają go czy nie po kilku info już mam totalny mętlik w tym temacie, chodzi o fakt ze w 1 rozdziale nie ma wolnych pn na naukę 2h później będą ale nie w 1 rozdziale.
<Style Walki>
1h - Głownie w tej kwestii posługujemy się rapierami już od 30% te maja możliwość wykonania doskoku do przeciwnika, rapiery cechują się największa szybkością w grze oraz całkiem miłym zasięgiem czasem można odczuć ze mamy 2h a nie 1h
Dmg skaluje się z zreka w przypadku konwencjonalnych mieczy jedyna różnica od normalnego standardu to 90% tu musimy pamiętać o tym aby atakować z lewa na prawa wszędzie indziej możemy bić z prawa na lewo.
Duale - Nasze Endgamowe bronie chociaż od płowy gry już nimi operujemy maja fenomenalny zasięg tylko włócznie maja większy oraz prawie najlepsza szybkość ataku cechują się tym ze maja niebotycznie wysoki dmg przewyższając wszystko co mamy w grze pod walke ( podobnie jak rapiery tez maja doskok ) skalują się jednocześnie z siła i zreka co daje większy boost niestety wymagają 2h do użytku w sensie crit zależy od 1h jednak szybkość ataku czyli animacje itp zalezą od 2h każdy wykonany atak jest wykonywany zawsze z 2 ostrzy także to ze kazde z ostrzy ma dmg 175 dla przykładu nie oznacza ze taki zadajemy, faktyczny dmg to 350 :P
Łuki - tu nic się nie zmieniło 60% to już jest mistrz one nam pomagają to fakt ale nie SA priorytetem ze łasimy się na każdy lepszy luk dla nas luki to coś w rodzaju tarczy finalnie interesuje nas łuk który otrzymamy z sen'yaka gdyz ma on dodatkowa ochtone przed fizykami i pociskami w wysokości 40 to o to nam chodzi
To nie jest jakaś uporządkowana kolejność żeby była jasność każdy ma swoja własna indywidualna i ja to szanuje:P
Proszę pamiętać to nie jest poradnik a skrócona wersja zawierając tylko ogólniki które pomagają w rozgrywce.
Jak ktoś chce może pobrać save, jako wzór do czego ma dojsc, chcecie poradnik to wbijać na save w dziennik i sprawdzacie wpisy od zadań i już macie doskonała pomoc, jak ktoś chce wiedzieć dokładnie co i do ile się uczyłem to pytać umieszczę takie info w opis.
Jak widać tu jest straszny natłok informacji sam moglem o czymś zapomnieć wiec będę to aktualizował odnosnie rozdziału 1 rozdział drugi będzie w swoim czasie.

Pamiętajcie gra oferuje 20 slotów robienie w kolko save tylko na jednym nie działa na wasza korzyść chociaż z 5 korzystajcie robiąc save co chwila na innym, ja wiem ze tak jest wolniej ale finalnie może wam to zaoszczędzić parunastu czy nawet paru set godzin kosztem tego ze każdy save robicie o te 1-2 sekundy dłużej

No to Jazda!
<<<<< Rozdział 1 >>>>>
[ Od Xardasa do Hagena ]
Dla Leniwych krótka droga
Save > https://drive.google.com/file/d/1DcrGS7I...lM3uO/view z boku mamy ikonę do pobrania powinno być ok, zrobię jeszcze na upload file jak zacznie on działać bo maja jakieś problemy obecnie :P
Większość z was gra na poziomie normalnym wiec dostosowałem się do was i jest to save z poziomu normalnego ale od razu pisze ze taka postać świetnie się spisuje na legendzie ( sam obecnie taka zrobiłem na legendę jestem przy smokach izi pizi ) tylko nie będzie w stanie tak jak na normalu ogarnąć niemal wszystkiego w R1 dopiero w R2 ogarnie wszystko

- 28 lvl tak da się tak wbić w r1 zrobiłem to
- Nic nie zostało spaprane wszystko tip top
- Mozecie śmiało wbijać w rozdział drugi lub jeśli ktoś chce to może próbować wybić to czego nie wybiłem czyli widma, bracia trolec ( da sie ich zabić ale to by z 4h zeszło ) no i szczyt wieży achriona tez da się zrobić cała reszta wybita, tak taka postać potrafi zabijać w 1 rozdziale trolle i demoniczne szkielety w zbrojach :P
- Jak chcecie strzały to muście pokopać żelazo na prety 4k patyków już macie trzeba sobie dorobić groty
- Kupcy wykupieni na full stad macie aż 51 reto w 1 rozdziale.
- Bonusy z kowalstwa za r1 wbity podobnie jak zręczność za kradzież w obu przypadkach bonusy to +10
- Aha jestem pod wpływem klątwy beliara czego się nie robi dla dodatkowego questa wiec nie otwieracie mieszków i skrzynek bo klątwa jest klątwą pecha zawsze będą puste podobnie jak i gra w kości nigdy tego nie robię, ściągniecie z siebie mając 25 karmy u innosa modląc się i będzie można już otwierać mieszki itp normalnie.
- Jak ktoś chce może bonusy z żarcia użyć, po piec ciasta, ja to zawsze przed jarkiem robię
- 28 pn macie wolnych w sumie za dzika i grimasha będą 2pn wiec będzie 30 przed jarkiem co da nam opcje +10% do 1h :P
- Nic Pn nie marnowałem na życie stamine czy manę to chyba wiadome
- Kazda skrzynka jest już opierdzielona bo to exp po za tą pod mostem u bandytów erola bo wymaga klucza, podobnie jak ta z narzędziami matea czy skrzynia sekoba, no i ta z próby ognia, no i skrzynia achirona bo klucz ma sam achiron

- Fanty sprzedawałem tylko 3 osobą Galahad, Bosper i Hakon, także jak ktoś cos potrzebuje odkupic to tam tego szukać.
Długa droga pisemna

Ogólnie postać pod zreke daje nam dostęp do zadawanie obrażeń za pomocą wszystkich możliwych źródeł obrażeń: sieczna, dystansowa, ogien i magia, ma to olbrzymie plusy, dodajmy do tego fakt ze to my zadajemy największy dmg wojownik 2h przy nas to śmiech na sali jego dmg jest przy nas słabe.
Jeśli pierwszy raz gramy to zaleca się normal aby zobaczyć jak i co rozwijamy, patrząc na własną grę wyciągamy wnioski co możemy sobie odpuścić na kolejny rozdział do nauki, bo gdy chcemy grac na wyższych poziomach taka postacią (ona się tam świetnie sprawdza) mamy mniej pnów wiec kilka rzeczy trzeba w 1 rozdziale odpuścić, ( dla przykładu golemy ubijamy za pomocą magicznych strzał ale taki sam efekt uzyskamy ucząc się przebijającego strzału także można by odpuścić tutaj magicznie i ogniste strzały w 1 rozdziale, co nie znaczy ze mamy je odpuścić całkowicie, one i taka się przydadzą ) na normalu uda się nam wszystko wyuczyć w r1 o ile wbijemy te 28 lvl

Warto wiedzec ze postac jest cholernei droga w rozwoju, ( mowa o R1 dla wyższych poziomów R1 i R2 ) wiecznie nam będzie brakować hajsu i pn, nawet na normalu skoro na tym normalu chcemy mieć już wszystko, także dbamy o to aby zarabiać na każdym możliwym kroku.
Zaczynamy wieża xardasa to każdy wszystko wie, pamiętamy zęby z tchórzyć dla aczika i 50 expa.
Po wyjściu wiadomo za wieża jest mieszek ale i na dachu wieży jest mieszek i potka. Goblin warto wiedzieć ze maja losowy drop w tym ryby które bardzo nas interesują można bawić się i zapisywać przed walka by wylosować te ryby jak ktoś chce może, bierzemy luk strzały przydadzą się i lecimy do Lestera, gadamy i lecimy do Cavalorna, nie zabijamy nic bo skórować ani pozyskiwać mięsa nie umiemy, wrócimy się tu za parę chwil z odpowiednimi umiejętnościami.
Tu gadamy potem do jessiego retoryka itp, robimy akcje z Cavalornem potem zanim on wyjdzie my robimy to szybciej bo on wraca pod ognisko tam są teraz zrespione 3 gobliny, mamy już trochę zwojów wiec palimy 3 ogniste strzały i inkasujemy expa który by nam przepadł ( te z którymi walczy przed pierwsza gadka i tak nam przepadną będzie za to zero expa )
Farma Lobarta w sumie już powinniśmy mieć 1 Szczaw, Jagodę i Smoczy korzeń ( tym razem wam napisze skąd: szczaw jest na lewo od pierwszego goblina na sakle, korzeń jest na prawo od jesiego na skale zaś jagoda jest na prawo od kapliczki innosa na skale )
Na farmie tez wszystko jest jasne to nie poradnik wiec nie będę wam wszystkiego pisał, do miasta nie wbijamy, idziemy fosa i obchodzimy ja do okola problem będzie z 2 krwiopijcami wiec nasz luk teraz się przyda, idziemy dalej pod latarnie jacka, dzika wymijamy na sprincie i po skalach wbijamy dalej za drzewem płyta runiczna, skaczemy w dol na polkę skalna zbieramy rdest i dalej skaczemy na wieże, grabimy skrzynkę i po polkach skalnych wbijamy do miasta pod drodze zbierając szczaw gadamy z laresem i inkasujemy expa, teraz wychodzimy brama gdzie mika i fosa wracamy do drugiej bramy i zaliczamy sprawę z ziołami dla Constantina i inkasujemy retorykę to bym na przepadło po rozmowie z Lotharem.
!WAZNE! Mozna zainkasować bonusy 500 expa i 1 do zreki zamiast 300 expa od laresa jeśli pogadamy wcześniej ze skipem, wszystkie kwestie dialogowe.
Podobno działa na każdym poziomie w moim wypadku nie zadziałało :/ ale warto spróbować.
U Jacka słuchamy je śpiewu i chwalimy go inkasując 200 expa
Ok Rupercik Pablo itp wiadomo ocb sprawy portowe wciąż powinniśmy mieć 2 dzień czyli tak naprawdę pierwszy wiec załatwiamy moe i inkasujemy pierwsze 10 monet warto wiedzieć ze codziennie mamy ten hajs jak i żupę u hildy dopóki nie mamy gildia, oraz zwój w jednej z biblioteczek xardasa wiec jak kto chce może codziennie to zbierać no i piwo darmowe dopóki nie wykonamy questa coragrona

Warto tez pn wydać przed 5 lvl żeby koszta w goldzie nie wzrosły ( wzrastają co 5 lvl ) 50 zreki i 30% w 1 h i gitara, 1% będzie z pulpitu u lobarta kolejne 1% będzie od wulfgara jak zagadamy miedzy 5 a 7 rano takze tylko 18 pn w to wydamy zostaną nam 2 pn na pozyskiwanie mięska.
Jako ze noc bliska to robiąc inne rzeczy atrament tez kradniemy bez problemu, zasadniczo szybko całe 7 questów zaliczamy i do pablo w miedzy czasie obrabiamy dachy w porcie i bierzemy resztę questów co się da robimy wpada lvl i jakieś skradanko skurowanko do nauki i można już króliki ścierwa itp wybijać :P
Jako ze chcemy być najemnikiem to wybieramy u laresa odpowiedni quest U lehmara ciagniemy 1k golda.
10 reto mamy z ( wyższe runy +1, jessie + 2, pulpit u lobarta +1, zioła + 1, kardif + 1, pulpit u thorberna +1, pulpit u mateo +1, +1 ragnar ten od piwa, + 1 miecz arlika trzeba pierw załatwić zlota od rengaru )
Czas na wycieczkę po za miasto musimy ominąć jak najwięcej potworów i dotrzeć do groma ale zanim zrobimy wycieczkę to w khorinis odwiedzamy dom gildii zabójców aby mieć wszystko co grom od nas chce u groma uczmy się żuwaczek, pazurów i rogów teraz wracając możemy już wybijać wilki bo mamy z nich wszystkie trofea :P
Czas ruszyć gildie złodziei robimy to po dobroci u nagura +1 reto mamy już 12 bo +1 było za lehmara, sprawę na farmie akila załatwiamy z mika to +100 expa więcej, dobrze by było jakby chociaż mika jednego zabił żeby to 200 expa było, od akila w nagrodę nie bierzemy nic to więcej expa wpadnie.
U Czeladników tez sprawa jest jasna u matteo poruszamy wszystkie kwestie a u harada zmieniamy questa, czas załatwić bandytów i zostać czeladnikiem oraz wbić do gildii złodziei jak dobrze wszystko zbieraliśmy to mamy 6 kul ognia i z 2 poty na mane regen także to starczy aby posłać tych pajaców do beliara, herszt wymaga 3 zwojów reszta pada na 1 fireballa lub 2 ogniste strzały, tarczownik może 2 fireballi wymagać

Ok wpada kolejna retoryka u halvora 13 kolejne 2 mamy u ehnima i egila a numer 16 mamy u darona za bycie biedakiem :P
U Constantina za klucz dostaniemy potka na zreke bo jej mamy aktualnie najwięcej ( pierw mu chatę obrabiamy potem dajemy klucz )
Idziemy do casii i wstępujemy do gildii pierścionek już mamy ok czas nauczyć się otwierania zamków full kowalstwa ostrzenie no i pierwsza szpada robimy i już coś można się zacząć expic.
Teraz chcemy pn wywalić do nauki broni 1h do 60% a tak naprawdę do 62% bo te 2% mamy z bonusów :P
Jako ze 16 retoryki mamy to klasztor wbijamy i parlana załatwiamy w sensie questa u lehmara handel mamy wiec jest ok.
Wilki polne bestie ścierwa to możemy wybijać i wbijać do tych 62% walkę 1h :P
Bedac w klasztorze warto by skarbiec obrobić.
W mieście wchodzi tez do fontanny za lotharem dla expa
Teraz mamy sprawy na farmie onara i górne miasto bo już jesteśmy szanowanym obywatelem złodziejem, czeladnikiem oczywiście u harada jesteśmy.
Do Gerbrandta zwracamy se per pan żeby wszystko było cacy :P
Pamiętajcie żeby sprawy z Gerbrantem nie zwalić jak już mamy questa gallahada to zapisać sobie ze tego samego dnia mamy być u orlana już o 23:30 orlan bedzie mial info ze ktos na nas czeka.
W miedzy czasie pasowałoby się nauczyć kradzieży kieszonkowej bo zaczynają nam przepadać npc. Rozwijając zreke mamy więcej % na udana kradzież. Jak zrobić aby to działało otóż uczymy się kradzieży i odpalamy kradzież ast teraz styka aby to wykonać na jakimś farmerze na nich już na start mamy z 100% skradamy się i ppm i mamy kradzież, ofc ofiara musi być do nas plecami teraz wyłączamy kradzież ast i już do końca będziemy mieli z kazdym npc w dialogu opcje kradzieży z podanymi procentami.
Skill podobnie jak w otwieraniu zamków nie ma znaczenia, to tylko wizualna wartość z tym ze jest bug ze przemiana w coś resetuje kradzież w sensie wizualnego skilla do 0.
Sama kradzież oprócz hajsu daje expa, co 15 kradzieży udanych mam +1 zreki max to +10 zreki z tego tytułu co rozdział.
Ok sprawa z wambo jest taka ze gadamy z gerbrantem o asmalu i znowu wtedy kiedy gadaliśmy tego samego dani w nocy będzie akcja wiec aby nie stracić expa trzeba samemu wambo pobić i okraść z klucza pobić go pobijemy ale będzie trzeba u andre sypnac 750 golda, mala cena za dodatkowe 300 expa które przepadnie gdy asmal go zabije.
Na farmie onara bierzemy jako próbę zabicie strażników u bengara więcej bezimiennych najemników nas popiera.
Z Thekla nie gadamy pod żadnym pozorem dopóki nie będziemy najemnikiem żeby nam jedne dodatkowy gulasz nie przepadł.
Questa u Jarvisa tu chcemy pobić 5 osób to dostaniemy 500 expa czyli max raoul, rod, fester i bulko mając 60% są izi, sentenza jest problematyczny wiec z tym trochę zejdzie ja do gildii dołączyłem mając 24 lvl, sylvio niby tez można pobić ale jarvis ma to w dupie ale dla expa pobiłem, sam jarvis nawet jak pobijemy sylvio i tak da 500 expa nie 600 :P
Ja robimy sprawę z próbą? mamy questa od laresa na ułatwione przyjecie, próbę od trola i zakazane pastwisko idziemy do corda gadamy i lecimy do dextera, zaliczamy sprawę z listami i gadamy tylko o Patricku, teraz farma gadamy z bengarem i załatwiamy strażników, ok teraz do torlofa i corda potem znowu do bengara i do balthasara i wszystko jest załatwione na tip top wszystkie trzy questy complete oczywiście musimy to zrobić wszystko w obrębie jednego dnia
Cały czas mając już te 60% rozwijamy zreke aż do 100 miedzy czasie tez robiąc gildie złodziei, kujemy lepsze szpady max repy na r1 u nich to 19

Sprawę z galhadaem załatwiamy razem z paczka oruna 2 rzeczy u lariusa , wybieramy nauke magi dla opcji handlu, ok niby do gildi mogli byśmy dołączyć ale nie robimy tego, nic nam to nie daje tak naprawdę a jeszcze musimy u magów wody popracować dla dodatkowych 150 expa
Czas u myśliwych coś porobić 3 skory cieniostwora, jedna u pepe i jego wilków, druga mamy od polowania z bartokiem, trzecia bandyci za farma sekoba.
W końcu możemy się nauczyć trofeów i wybijać już niemal wszystko zbieramy questy po za klem idziemy do ganna i uczymy się na temat krwiopijców ok teraz kieł, olewam na chwile wszystko i robimy kła krótka droga oznacza krwiopijców no ale mamy ju z nich wszystko.
Dlaczego chcemy te 100 zreki? bo bony za polowanie na zębacze, dziki i gobliny oraz czarne gobliny dają +1 które liczy do progów dlatego z zabijaniem tego masowo musimy się wstrzymać dp osiągnięcia 100 zreki za pn, tylko te bonusy z polowań liczą się do progów no i ofc dary od bogow ale to nas narazie nie interesuje.
Gdy robimy zadanie z przeklęta latarnia warto o pierścionku porozmawiać z każdym dla dodatkowego expa czyli Halvor Harad i Hakon dopiero na końcu idziemy do Hanny

Gilda kupców juz pewnie tez ruszona, 3 tabliczki dla erola mamy - xardas, skrzynka u skipa, jaskinia w kotlinie lestera
Ok mamy zreke mamy 1h pora zacząć myślę o lukach tez dobijamy do 60% a dopiero potem idziemy do wilka po 1% rano i dajemy luk rafowi dla kolejnych 5% zasadniczo luku już do konca gry uczyć się nie będziemy ile wyjdzie tyle wyjdzie.
Wiadomo expimy gdzie popadnie douczamy sie u groma reszty czyli jeżyka i serc.
U grimbalda uczymy sie rogów zębacza smoczego i zabijamy prychająca bestie te rogi z niej będą nam potrzeb na start rozdziału 2 gdy dostajemy questa od alfreda z marszu go zaliczymy.
Od lehmara kupujemy wszystko bo wszystko potrzebujemy no ewentualnie po za sztaba rudy i killem go dostajemy armora, armory zabójców podobnie jak złodziei również aktywują bonus z paska, nagrodę za kielichy ofc wybieramy pierścionek i robimy dalej questy aż do mis magnata gildie zabójców tez możemy już cisnąc aż do samego końca
Jeśli mamy problem z bandytami dla nigiela to w dzień wbijamy do klasztoru do pokojów arcymagów i opierdzielamy skrzynki w jednej jest przyzwanie szkieleta wojownika, many pewnie dzięki tabliczką, vatrasowi, daronowi itp mamy juz kolo 70 albo i więcej także przyzywamy szkieleta i robi za nas cala robotę.
Banda hansa to zwój dużej burzy i małych burz puszczane z namiotu


Składamy wizytę magom wody i robimy dla nich co trzeba uczmy się jeżyków tez pewnie juz to wcześniej zrobiliśmy jak tam byliśmy. Gadamy z haradem i mamy orka kilem z tym lares nam pomoże przy okazji, przy okazji załatwiamy wszystkie inne sprawy jak kusza w kregu czarny troll o ile wcześniej tego nie zrobiliśmy i opiekunów ruszamy, z Laresem możemy się wstrzymać z tym orkiem aż będziemy mogli założyć luk nocny strażnik jego znajdziemy w jaskini z cienistworami na drodze do magów wody tam pod mostem

Mając pierscien gildi araxos dajemy go fernando uprzedni wywalajc z equ pałasze i notke teraz z notka idziemy do martina i sprawę załatwiamy zgarniając wszystko od obu panów uprzednio kradniemy Fernando pamiętajcie cały czas rozwijamy kradzież kieszonkowa musmu okraść w sumie 150 npców dla 10 zreki, uboczny efekt kardziezy to fakt ze nam karma u innosa będzie lecieć w doł no trudno jakoś to potem odrobimy, nawet można się od 1 dnia w grze juz codziennie modlić żeby mieć karmę na zapas :P
Sprawa z skarbami grega załatwiamy z marszu żeby przypadkiem się czegoś dla niego nie pozbyć ofc dopiero po tym gadamy z erolem i mamy ryboglawa.
Obóz dextera robimy inteligentnym sposobem czyli do łapy czar i pojedynczo prowokujemy pajaców i zabijamy ale przed tym możemy na każdego z nich zrobić kradzież kieszonkowa. Na koniec gadamy z dexterem i 1vs1, potem greg mówimy mu o skipie i skipowi o gregu dla expa

Gildie zabójców kończymy mamy pancerz pasuje pewnie znowu do 120 rozwinąć zreke + bonusy i w końcu możemy założyć nocnego strażnika spokojnie czyścimy co chcemy, w tym obozy bandytów, szkielety tez jak dobrze będzie blokować rozwalimy z miecza.
Czas załatwić ragnara i orka pierwszemu dajemy 1k golda wysyłamy do klasztoru orka ratujemy.
Co w questach mamy i możemy zrobić robimy druga probe od opiekuna łączymy w jedno z innymi rzeczami czyli kupujemy zwój przemiany w chrząszcza > kanały > talomon i mamy książkę i aktywny quest z ekspedycja magów ognia aha questa robimy bez pierscienia dagotha dzięki czemu mamy dodatkowego questa z przekleństwo pecha od beliara jak się tego pozbyć pisałem wyzej.
Wybijamy expimy ile się da i gdzie sie da bo jeszcze pasuje wyrobu strzał się nauczyć robimy magiczne i ogniste i czyścimy atramentora i golemy oraz całą jaskinie, tylko na golemy potrzebujemy magiczne reszta z miecza leci.
Pamiętajcie żeby zapisać grę przed każdym otwarciem szkatułki z klejnotami zawsze chcemy dostać z nich stare monety których będzie 13 to jest 130 expa u wasiliego.
Ok chyba w końcu możemy dołączyć do najemników uprzednio gadamy z saturasem o naszej kandydaturze skoro zrobiliśmy wszystko co chciał i mamy wodny krag zgarniamy dodatkowe 150 expa.
Sprawa u onara jest taka ze idziemy za maria ofc uprzedni oczyścimy w sumie wszystko od farmy sekoba az do farmy onara tak trzeba będzie jednego szkieleta obić maria ma dość dziwna trasę bo idzie okrężna droga.
Sprawę z talerzem załatwiamy miedzy 5 a 7 rano jak wulfgar trenuje wtedy przy odrobieie pomyślunku okradniemy kuferek.
Ustalamy sprawy z onarem idziemy do mari z tym talerzem i gitara teraz onar płaci nam 320 na dzień :P
Dalej wybijamy co możemy a właściwe co zostało przebijając strzała pozwala nam exterminowac trolle oraz szkielety nawet te demoniczne :P
Czeka nas tez kopanie rudy żelaza żeby wbić bonus do siły co rozdział 10 siły z tego jest, akrobatyki tez możecie się nauczyć przyda się do zdobycia 2 szczawiów z polki olo mostu gdzie byli bandyci erola ciężko się tam dostać ( screen tego miejsca zaraz się tu pojawi)
Pasuje tu jeszcze alchemie wbić 2 mutageny na staminę już mamy 10 trolestów tez i potka z krypty to łącznie z 6 tabliczkami da nam staminę na poziomie 290 za free bez straty na nią pn korzenie przerabiamy na potki hp, 1 potek many wzmacniamy mutagenem jak i potek życia bo takowe posiadamy alchemie wbijamy robieniem alkoholu i pierwszy potów na leczenie, uczymy się wszystkich potów leczniczych bo sa wymagane, potka życia, potka na stamine i potka na staly bonusy do staminy.
Majac 120 zreki kradniemy zwoj ingmarowi i nim usuwamy sobie mrocznego golema zbieramy fanty z wiezy i necrominon dajemy go xardasowi co daje nam expa i kolejny potek na + 20 do zycia :P
Wykupujemy kupców czytamy książki itp, wykupujemy żarcie, smoły, kwarcyty itp, to będzie potrzebne do robienia strzał i możemy powoli kończyć rozdział 1, książki dajemy Galahadowi i odkupujemy poezje i dajemy loscie, dlaczego uprzednio chcemy mu ja dac? bo to zawsze 1 hp więcej no i exp a gold i tak to nie problem.
Receptury win czytamy i dajemy goraxowi.
Nie sprzedajemy rogów zebacza i cieniostwora oraz klów trolla reszte można dać Alfredowi
W kwestii ciast nie uczymy się tych z grzybów i tak tego nie zrobimy wiec nie marnujemy na to 3 PN
Zupy od eddy są tylko za hajs wiec można bez problemu sie uczyc.
Dla expa rozdajemy jeszcze tytonie jak chcemy: miodowy abuyin, grzybowy dar i ziolowy ogrodnik.
Również dla expa walczymy z Arlikiem do oporu to będzie 4 albo 5 walk
Kwestia roślinności, po wszystkich operacja alchemicznych powinniśmy mieć jeszcze 20 szczawiów i po 16 jagód i korzeni smoczych, jeśli nie daliśmy Constantino roślin to będzie po 17 bo szczaw i tak można odkupić.
<<<<< Rozdział 2 >>>>>
[ Od Hagena do Garonda ]
Dla Leniwych krótka droga
Save > http://uploadfile.pl/pokaz/1460490---anbj.html
- 54lvl 400 zreki 3,6k zycia już jesteśmy na etapie bycia bogiem :P
- jak ktoś chce oficjalnie te 400 zreki to z orkowych mixów i pomyj wyjdzie 404 lacznie z tym ze stracimy na tym z 50 many dlatego się wstrzymałem z tym na chwile
- macie przygotowane potki na pozostałe mutageny zreka 8 zycie 9 stama 6 na siłę i many trzeba 10 i 9 ale do końca gry to się uda znaleźć
- wciąż nic nie zwalone
- łączny bilans strat expa od początku gry to 6068 expa w wyniku tego ze np: dzik zabił wilka czy ktoś spadł z zbyt dużej wysokości itp każdy wie ocb na to nie mamy pełnego wplywu.
- Khorinis czystko ( tylko bracia trolec żyją da się zrobić tylko przy losowości szlak mnie zaczął trafiac zawsze za dużo komos zbiłem przy tych 2,5k :P )
- Jarek czysto
- Sanktuarium ashatara czysto
- Przelecz górska do gd czysto
- Gd czysto ( zyje tylko hosh pack lodowe golemy dla sylvia i smoki )
- Wieza mgieł czysto
- Wolna kopalnia i przełącz prowadząca do niej czysto
- Opuszczona kopalnia, stara kopalania i zatopiona wieza xardasa czystko tam zostali tylko stranicy sfer dopiero w 3 rozdziale będziemy mieli tyle siły aby załozyc postrach
- Wszystko elegancko wykupione retoryka 89, repa u złodziei 42, przygotowane 200 pretów, 100 dla siebie, 100 dla beneta
- Bony z kowalstwa i kradzieży wbite
- 105 pn wolnych, 20 idzie na odporności trucizna gorąco pozostałe 85 to już idzie w 2h i tak naprawdę jeszcze duale i regen życia i full pn w zręczność
- sprawy handlarzy wciąż sprzedawane wszystko jak w R1 wszystko co potrzeba lub będzie potrzebne macie w equ
- Lokacja których nie wyminilem logika ze tam nie byłem
- Questy rozwinięte do maxa po za nowymi myśliwymi bo nie chcemy aby gestath nam nie dal questa w r3
INFO DODATKOWE
Dlaczego Najemnik? Pod Full zreke możemy wybrać 3 gildie Strażnik Miejski SS Lub Najemnik
Najemnik daje nam najwięcej bo 1 dodatkowej siły oraz amulet w drugim rozdziale na start za free +3 zreka no i to 320 g na dzien oraz możliwość obrobienia kufrów najemników, pozostałe da się obrobić wszędzie każda gildia
Strażnik on nam daje tylko amulet w rozdziale drugim za free +3 zreki :P
SS nie daje nam nic jeszcze wymagają 30% w 2h ok my i tak tego 2h się nauczymy ale później bo będziemy potrzebowali to już nawet nie chodzi o to czy duale wymagają go czy nie po kilku info już mam totalny mętlik w tym temacie, chodzi o fakt ze w 1 rozdziale nie ma wolnych pn na naukę 2h później będą ale nie w 1 rozdziale.
<Style Walki>
1h - Głownie w tej kwestii posługujemy się rapierami już od 30% te maja możliwość wykonania doskoku do przeciwnika, rapiery cechują się największa szybkością w grze oraz całkiem miłym zasięgiem czasem można odczuć ze mamy 2h a nie 1h

Duale - Nasze Endgamowe bronie chociaż od płowy gry już nimi operujemy maja fenomenalny zasięg tylko włócznie maja większy oraz prawie najlepsza szybkość ataku cechują się tym ze maja niebotycznie wysoki dmg przewyższając wszystko co mamy w grze pod walke ( podobnie jak rapiery tez maja doskok ) skalują się jednocześnie z siła i zreka co daje większy boost niestety wymagają 2h do użytku w sensie crit zależy od 1h jednak szybkość ataku czyli animacje itp zalezą od 2h każdy wykonany atak jest wykonywany zawsze z 2 ostrzy także to ze kazde z ostrzy ma dmg 175 dla przykładu nie oznacza ze taki zadajemy, faktyczny dmg to 350 :P
Łuki - tu nic się nie zmieniło 60% to już jest mistrz one nam pomagają to fakt ale nie SA priorytetem ze łasimy się na każdy lepszy luk dla nas luki to coś w rodzaju tarczy finalnie interesuje nas łuk który otrzymamy z sen'yaka gdyz ma on dodatkowa ochtone przed fizykami i pociskami w wysokości 40 to o to nam chodzi

To nie jest jakaś uporządkowana kolejność żeby była jasność każdy ma swoja własna indywidualna i ja to szanuje:P
Proszę pamiętać to nie jest poradnik a skrócona wersja zawierając tylko ogólniki które pomagają w rozgrywce.
Jak ktoś chce może pobrać save, jako wzór do czego ma dojsc, chcecie poradnik to wbijać na save w dziennik i sprawdzacie wpisy od zadań i już macie doskonała pomoc, jak ktoś chce wiedzieć dokładnie co i do ile się uczyłem to pytać umieszczę takie info w opis.
Jak widać tu jest straszny natłok informacji sam moglem o czymś zapomnieć wiec będę to aktualizował odnosnie rozdziału 1 rozdział drugi będzie w swoim czasie.