Bractwo Spolszczenia

Pełna wersja: Zmiana w balansie czeladników
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Zdecydowałem się założyć ten wątek, ponieważ w oczy rzucił mi się wysoki stopień niezbalansowania profesji mistrzów w Khorinis. Punktem wyjścia niech będzie poziom trudny (zalecany przez twórców), ale zmiany powinny też dotknąć i wszystkie inne. Mój pomysł polega na zebraniu w tym wątku najlepszych (a zarazem najprostszych w implementacji poprawek, a następnie grzeczne poproszenie osoby, która niewielkim wkładem własnej pracy mogłaby te zmiany zaimplementować w postaci choćby nieoficjalnego patcha. Jest to chyba dobry moment, bo rozwój R2.0 się wstrzymał, a jak pomysł się spodoba, to i można by go podesłać do samego twórcy modyfikacji.

Skąd taka potrzeba? Spójrzmy jak to jest obecnie.
1) Harad uczy kucia mieczy, co w połączeniu z wydobyciem rudy żelaza może dać całkiem rozsądny zysk. Ilość tej rudy jest z kolei nieograniczona, co z dużą dozą samozaparcia pozwala na grindowanie sporego zysku z tego, czasami wręcz nieproporcjonalnego.
2) Bosper - wiadomo daje zysk z tworzenia łuków, trochę się trzeba naszukać by znaleźć odpowiednie składniki
3) Constantino - daje.. Właściwie co on realniedaje? Przepis na darmową miksturkę i możliwość zbierania grzybów? Kto go wybrał nawet chcąc iść jako mag?

Jak sami widzicie jeśli chodzi o opłacalność, to sprawa wygląda tak Harad >~ Bosper >> Constantino

Moje propozycje:
1) Ustalenie limitu na rudę żelaza i przy okazji magicznej rudy, którą można wydobyć z żyły (dotyczy każdego poziomu trudności). Pytanie, głównie do weteranów, jakiego? By nie był jednocześnie zbyt odczuwalny, ale i by był, by się nie dało w nieskończoność (przynajmniej teoretycznie) wydobywać.
2) Dodanie realnych profitów dla czeladnika Constantina:
- może mikstury many za grzyby? Np jak obecnie da się z 25 grzybów zrobić takową, to Constantino by dawał może za 20 lub nawet 15 oddanych mu grzybów -> + może jakiś tam dodatkowy bonus za przyniesienie określonej ilości
- specjalne przepisy na mikstury, które by može nic nam nie dawały, ale np przyspieszałyby naukę alchemii i dawały np +2 do inteligencji zamiast +1 za wytworzenie, a które skupowałby Constantino (przykład).

Liczę na naprawdę owocną dyskusję. :)

Edit: WAŻNE co do prostoty w implementacji, to najlepiej by:
- propozycje opierały się na już dostępnych w grze zasobach, tzn. by np. nowe propozycje mikstur, które skupowałby Constantino opierały się na JUŻ DOSTĘPNYCH w grze roślinach, ale np nieużywanych
- by zmiany wymagały jak najmniejszej ilości nowych grafik
- by balansując profesję nie wprowadzić chaosu w czymś innym
- NAJWAŻNIEJSZE - by propozycje nie kłóciły się z logiką świata gry
Moje pomysły:

Żeby za bardzo nie wymagać zmian w fabule i dialogach. Można by zrobić opcję wytwarzania mikstur pożądanych przez bardziej bogatą część wyspy. 
Jak by to wyglądało? Wytwarzali byśmy: perfumy, kremy, wywary z rzadkich składników lub mocno skoncentrowane z roślin pospolitych np 20-30 sztuk i mogli je potem sprzedawać za 2-3 tys.

Mikstury rzadkie/legendarne: takie które dają np regeneracje hp i many, super dla magów. Lub eliksiry "super zdolności" np +20 many ze składników typu sloneczny aloes.

Opcja robienia pakietów dla kupców. Wyglądało by to tak, ze możemy sie nauczyć przepisu, i gdy nazbieramy skladniki odpowiednie robimy z nim paczuszke, która mozemy sprzedać za dobrą cene lub użyć na sobie i ona daje jakieś statystyki na stałe

Możliwość robienia tańszych odpowiedników mikstur, tzn bardziej popularne zioła mogą byc uzyte to mocniejszych lub mikstury przez nas zrobione działają dłużej
Napisz do ruskich nie wiem po co tutaj o tym piszesz skoro nic to nie zmieni.
Piszę tutaj by poznać stanowisko innych co do tego pomysłu. A poza tym Tizgar, jakbyś uważnie przeczytał moją wypowiedź, to byś wiedział jaki jest inny powód. :)
Daj te pomysły tutaj:
https://rpgrussia.com/threads/alternativ...9/page-208
Tylko chociaż po angielsku, bo jak napiszesz po polsku to cię wyśmieją.