Bractwo Spolszczenia

Pełna wersja: Co zrobić aby nie zepsuć sobie gry.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
W tym poradniku opisze wam wszystkie questy, działania i niuanse, których pominięcie lub wykonanie w złej kolejności może sprawic ze wasz 50h save stanie sie warty tyle samo co wrzód u boku beziego w g1. Umieszcze także charakterystyczne zadania ktore moze nie maja znaczacego wplywu na rozgrywke ale przepadaja w pewnych okolicznosciach.

Temat powstaje z racji tego,że mnóstwo osób szczegolnie nie zaznajomionych z modem utraciło save z powodu zepsucia jakiegos zadania, o ktore wcale nie trudno nawet u doświadczonego gracza.

Temat bede staral sie aktualizowac w miare szybko. Narazie wspomnialem o zadaniach z r1. Dlatego prosze wszystkich o współprace odnosnie tychże zadan bo sam nie bede w stanie sobie o wszystkim przypomniec oraz nie wiem o kilku rzeczach w dalszych rozdzialach.
Najlepiej podawajcie swoje przyklady na ktorych sie potkneliscie lub z ktorych wyszliście obronna reka, ktorych nie ma w głównym poście.

Podzielę wszystko chronologicznie na rozdzialy aby bylo latwiej mi i wam.

Questy dzialą sie na:
QUESTY KRYTYCZNE - to takie ktore niemalze uniemożliwiaja dalsza gre w któryms momencie lub blokują jakis kontent.
Beda opisane wielkimi literami.

questy problematyczne - to takie które przeszkodzą nam w jakims stopniu w rozgrywce jesli ich nie wykonamy lub w zlej kolejnosci itp. lub po prostu stracimy jakis dodatkowe fanty.
oraz questy czasowe , ktore niewykonane do ktoregos momentu lub rozdzialu staja sie niewykonalne lub anulowane po upływie jakiegoś czasu lub rozdzialu.
Obydwie sytuacje będa pogrubione.

Porady, których przestrzeganie ułatwi nam rozgrywkę, nie sa wymagane. Będa napisane pochyłą czcionką.

ROZDZIAŁ 1
questy głównych gildii wymagane do dołączenia

ogólnie zalecalbym zrobienie wszystkich questów związanych z dołączeniem do wszystkich gildii przed jej wyborem inaczej stracimy expa.

OPIEKUNOWIE
Na początku gry zgadzamy się na propozycje opiekuna jeżeli nie chcemy stracić jakiejs 1/4 nowego kontentu.

PACZKA BAALA ORUNA

Do tego zadania nie jestem pewien ale jak wykonalem misje dla gallahada to zamiast lariusa siedzial na lawce wlasnie gallahad.
Jesli nie oddamy paczki bala oruna lariusowi przed wykonaniem q dla gallahada być może zablokujemy sobie możliwość dołączenia do bractwa.

Gildia złodzieji
Dołączając do gildii złodzieji najlepiej wybrać droge pokojową aby nie płacić golda za naukę.

WZGLĘDY CANTHARA
najlepiej zabrać papier od canthara i potem wkopać sare do pudła, aby nie zepsuć sobie dalszej linii fabularnej z gildii kupców. Polecam kupić od niej wszystkie potrzebne dla siebie towary.

droga do miasta

pamietamy najlepiej najpierw zagadac do d skipa pozniej do laresa dostajemy zrecznosc. Pozniej wychoszimy niezauważeni z miasta i wychodzimy dialogiem z zielskiem.

zupa dla farima

Trzeba zrobic misje w r1 zeby farim nie umarl.
Farim spoko gosc bo sprzedaje cenne ryby.

syn marnotrawny

Przegapienie tego questa w r1 sprawi, że nie dostaniemy go w next rozdziałach. Uniemożliwi to przyszły handel z holgierem. 
Questa dostajemy po godzinie 20 kiedy holgier jest w wielkiej sali w klasztorze.

RANNY ORK/NIESPODZIEWANE SPOTKANIE

Jest to quest kryryczny a za razem czasowy.
Należy go ukończyć w r1. Kupujemy zwoj leczenia od salandrilla. Ze zwojem w ręku idziemy na płaskowyż obok nicklasa zagadujemy do orka kwestie dialogowe z zabiciem go pomijamy wybieramy te pozytywne. Po skonczonym dialogo odrazu zagadujemy ze mozemy go uleczyc i gitara mamy nowego kumpla.

NARZĘDZIA MATTEA
odrazu przy pierwszej rozmowie należy przeklikac wszystkie dialogi aby uaktywnic misje. Misje zrobimy w r3 ale musimy ja aktywowac najlepiej odrazu jak bedziemy mogli rozmawiac z mistrzami.

głodny skazaniec

Zadanie nalezy zrobic w r1. Skazaniec jest w jaskini na plaskowyzu obok spalonej chaty tam gdzie jaszczury.
Najlepiej wyslac goscia do klasztoru.

ranne zwierze

to zadanie najlepiej zrobic odrazu. Bierzemy questa lecimy do sagitty. Pamietajmy ze potrzeba tutaj szczawiu. Bierzemy miksture i oddajemy niksowi.

facet bez dziury chodzi ponury

musimy pamietac zeby po 3 dniach odebrac sonje od skipa. Polecam także poczekac z tym zadaniem az osiagniemy 20 retoryki wtedy zaplacimy tylko 1000 golda.

wniosek parlana

trzeba wbic do klasztoru po mirach nielegalnie i zagadac do parlana.
trzeba miec 15 retoryki a odblokuje sie opcja dialogowa co to za miejsce. pozniej wykonujemy zadanie i gitara klasztor open.

zakazane pastwiska
jesli chcemy ukonczyc ten quest należy w probie torlofa wybrac misje ze straznikami po udanym quescie pojawi nam sie dialog dotyczący balthazara.

ZADANIE GALLAHADA
listy polecające. Zadanie bardzo ważne ponieważ otwiera nam wątek gildii zabójców. Aby nie zepsuć samego zadania należy zdobyć list od fernando dopiero pozniej wsadzic go do paki.
2 sprawa ważniejsza to zadanie od gerbranta. Należy sie stawic o 23 30 w tawernie orlana na spodkanie z nieznajomym. Najlepiej wybrac taka opcje dialagowa ze zdradzamy ze ktos nas przyslal ale nie wyjawiamy kto. Po oddaniu questa gerbrant powie nam zebysmy w nocy obserwowali gorne miasto. Udajemy sie po cichu za dom sędziego okolo 22 30 i obserwowac ciemny zaułek za domem paladynow. jak pojawia sie wambo i zabojca idziemy na skradaniu za studnie i obserwowac. potem podbijamy i zgadzamy sie na wszystko.

znudzony jasper
zadanie należy wykonać przed rozpoczęciem wątku gildii zabójców


zbroja dla jessiego

to zadanie lepiej zrobic w 1 rozdziale bo jak o tym zapomnimy to moze zginac w 3 lub 4 rozdziale.

CZŁOWIEK Z OPASKĄ NA OKU

to zadanie należy rowniez wykonac odrazu gdy wykopiemy pierwszy skarb w jaskini z goblinami. Zeby nie sprzedac halvorowi przypadkiem ktoregos kielicha.
i taka rada lepiej nie zagadac do erola o potwora morskiego zanim nie wykopiemy skarbu z wyspy.

zabicie lehmara
przed zabiciem lehmara należy najpierw zrobic dla niego misje z zabiciem strażnika magazynu portowego.
Należy sie wstrzymac z zabijaniem go dla naszych korzysci a chodzi o :
quest od parlana
pozyczenie 1000 golda
wykupienie miksturki many oraz reszty fantów wedle uznania
kradzież księgi długów
pozniej jest juz bezużyteczny i mozna go wyjaśnić.

dziennik Vatrasa

PONIŻSZY SPOŚÓB POZWALA NAM ZAOSZCZĘDZIĆ 5000 GOLDA
aby dostać dziennik Vatrasa za darmo musimy mieć
20 retoryki aby cassia powiedziala nam o ramirezie dialog pytam z ciekawości oraz 30 retoryki aby ramirez nam go za 100 sellnął.
Mozliwe jest wzięcie dziennika za darmo jak powiemy ze skoro jest bezużyteczny to nie zaplacimy.


Klucz konstantino

istnieje pewien bug z tym zadaniem (Lub istnial w poprzednich wersjach) Jesli w pierwszej rozmowie z nim najpierw zapytamy o bycie jego uczniem wtedy dialog o ziolach od lestera moze zniknac i nie dostaniemy misji o kluczu. Lepiej wiec najpierw wybrac opcje z zielskiem.

ŻYWY LUB MARTWY

należy po wziąciu listów gończych wszystkie przeczytać zeby pojawil się wpis w dzienniku dopiero pozniej zabić tych bandytów.

ŁADUNEK RUDY

to zadanie wykonujemy w r2 ale dostajemy je w r1 i w tym wypadku należy przyjąć propozycję węża bez żadnych negocjacji.
U vipera należy wybrać opcję dialogowa niedokończyliście pewnej sprawy.

EKSPEDYCJA MAGÓW OGNIA
(podczas tego questa możemy zdobyć postrach nieumarłych)

quest twn rozpoczynamy czytając książkę w pomieszczeniu którego pilnuje Talomon.
Mając 1 zwój przemiany w chrząszcza od ignaza możemy dostać się w 2 niedostępne miejsca.
 wykorzystujemy go aby dostać się za krate w kanałach. Tam w skrzyni znajdziemy kolejny zwój. Oczywiście musimy mieć nożliwosc tp gdziekolwiek. Omijamy talomona aktywujemy quest zagadujemy do pyrokara potem xardasa az da nam klucz do zatopionej wieży. Dlaszy wątek w next rozdziałach.

Porada
Jeżeli jednak zależy nam aby szybko zdobyć postrach a nie czujemy sie na siłach by czyścić to miejsce możemy użyc mikstury czarnej mgły na speedzie bez ubijania czegokolwiek wziaśc miecz i tp out.

wątek z loa zaczynamy w r1 po obejżeniu jej tańca.
Aby wszystko poszlo zgodnie z planem pod żadnym pozorem nie wolno nam kożystać z usług Nadji inaczej popsujemy sobie wątek. Dodatkowo w późniejszym etapie quedta istnieje pewien problem ze skryptem i po tozmowie z nia bedziemy musieli sami udac sie  za latarnie i poczekać az zagada.

ROZDZIAL 2


JAK NIE POPSUĆ WĄTKU Z MIASTEM ORKÓW.

Po zdobyciu ulu mulu otwiera nam sie droga do miasta orków.
Nie wolno nam udawać się do Ur-Thralla przed zakończeniem questa "Najemnik orków", w którym będziemy musieli zdobyć ponad 80 punktów reputacji u orków zeby uzyskać dostęp do Ur-Thrall. Podchodzimy do wszystkich orków i bierzemy wszelkie możliwe zadania. Najważniejsze 3 questy są od szamana Khosh-Nara a konkretniej ostatni "Mroczne Rytuałały". Trzeba iść do starego obozu Bractwa Śniącego i zabić demona. To zadanie musi zostać wykonane przed ukończeniem questa "Orkowy najemnik" i uzyskaniem dostępu do Ur-Thralla.

Po ukończeniu "Mrocznych rytuałów" i uzyskaniu dostępu do Ur-Thrall, pytamy go o Świątynię Śniącego.  Wódz jeszcze nam nie ufa i powie, że to nie nasza sprawa.Teraz trzeba ruszyć zadanie "Zaginieni ludzie ", które daje Garond. Po ruszeniu tego questa  Ur-Thrall będzie miał linię dialogową na temat więźniów. Ten dialog doprowadzi nas do kopalni Orków. Prosimy Ur-Thrall, aby dał nam do niej dostęp. Zapytani, dlaczego tego potrzebujemy, mówimy, że chcemy porozmawiać z więźniami i że mogą oni mieć informacje na temat paladynów ( wymagana jest tutaj 50 retoryki). Ur-Thrall da klucz do kopalni Orków.

Przechodzimy do kopalni i konczymy wątek .Zabijamy demona  i strażnika sfery.Pozniej idziemy do Ur-Thralla i zagadujemy o Świątynie Śniącycego. Powie, że bezi jest wspaniałym wojownikiem i da klucz do świątyni. Lecimy ze świątynią zabijmy nekromante i biegiem do ur-tralla. Nagroda  orkowa  zbroja. (lub szata szamana, jeśli jesteś magiem), potem pojawi się dialog na temat  Doliny Cieni. Od tej pory juz wiadomo przechodzimy doline i koniec.

klątwa bilgota

Należy wyprowadzić bilgota i diego z gd w tym rozdziale.

Z zadaniem 4 opiekuna należy sie wstrzymac, gdyz po jego ukończeniu zablokujemy sobie możliwość skorzystsnia z magicznej kuźni i przepadnie nam najlepsza kusza w grze.

ROZDZIAL 3

przed wejsciem do lasu assasynów zalecane jest zrobienie osobnego zapisu na wypadek jal przerosnie nas ta kraina.
Wyjśc z niej mozemy dopiero po ukonczeniu calego wątku.
Tutaj nie będe sie rozpisywal. @Tizgar zrobil kompletną solucję tego wątku.
7

Polecam okraśc i wybić wszystkich nieimiennych bandytów w jarkendarze poniewaz umieraja w 4 przez orkow.
strata expa i npc do kradziezy.

Zmartwiona saggita
nalezy zrobic w 3 rozdziale bo w 4 bedzie martwa.

ROZDZIAL 7

Nie sprzedawajcie pancerzy z plytek pelzaczy bo przydadza sie nam do tworzenia zbroji dla mysliwych.
Takiego czegoś było potrzeba, liczę na aktualizowanie!
Tego było mi potrzeba! heart Leci reputacja jak nic! Aktualizuj bracie, aktualizuj! :D Dodać możesz, że gdy nie mamy odpowiedniej retoryki nawet nie zaczynamy rozmowy na dany temat, bo gra kara nas tym, że nie będziemy mogli ponownie zagadać i zdobyć cenną retorykę przy sukcesie.
Dodaj, że aby nie zepsuć wątku z Loą nie wolno nam korzystać z usług Nadji. Odmawiamy za każdym razem.
Przemiany w Chrząszcza używamy w kanałach by dostać się za kraty. Tam nas czeka drugi czar w zamkniętym kufrze, jego wykorzystujemy do prześlizgnięcia się obok Talamona, aby zdobyć przedmioty do questu Xardasa oraz rozpocząć wątek "Wyprawa Magów Ognia"

Eliksiry Czarna Mgła wykorzystujemy z rozsądkiem. Tutaj mam na myśli zdobycie eliksiru Płomień Eligora, zdobycia miecza na nieumarłych w zawalonej wieży Xardasa, oraz w Opuszczonej Kopalni (tą z miksturą Płomień Eligora) zdobyć księgę traktującą o przetapianiu złota.
(16-06-2018, 19:55)Necro59 napisał(a): [ -> ]Tego było mi potrzeba! heart Leci reputacja jak nic! Aktualizuj bracie, aktualizuj! :D Dodać możesz, że gdy nie mamy odpowiedniej retoryki nawet nie zaczynamy rozmowy na dany temat, bo gra kara nas tym, że nie będziemy mogli ponownie zagadać i zdobyć cenną retorykę przy sukcesie.

może zrobię osobny temat o ukrytych dialogach oraz ilu pkt retoryki wymagaja i dodam odnosnik w tym temacie.
(16-06-2018, 20:00)aazaran19 napisał(a): [ -> ]
(16-06-2018, 19:55)Necro59 napisał(a): [ -> ]Tego było mi potrzeba! heart Leci reputacja jak nic! Aktualizuj bracie, aktualizuj! :D Dodać możesz, że gdy nie mamy odpowiedniej retoryki nawet nie zaczynamy rozmowy na dany temat, bo gra kara nas tym, że nie będziemy mogli ponownie zagadać i zdobyć cenną retorykę przy sukcesie.

może zrobię osobny temat o ukrytych dialogach oraz ilu pkt retoryki wymagaja i dodam odnosnik w tym temacie.
Byłoby super! :D
Z Loską trzeba dużo więcej, prawdziwe krytyczne moment to wtedy gdy kończymy gadkę na latarni, jeśli będziemy czekali aż ona gdzieś pójdzie to się nie doczekamy bo skrypt jest walnięty, musimy sami iść za latarnie aby ruszyć ta dalej bez tego wszystko co robiliśmy wcześniej i tak finalnie nie będzie miało znaczenia.
Dodaj quest krytyczny z holgerem. W r3 już nie będzie możliwe ukończenie tego zadania. A co do balthasara to jest bug, bo zadanie z pastwostkiem w czystym gothicu można było ukończyć w r3 gdy wprowadziliśmy najemników do farmy
A to Holger jest aż tak ważny dla fabuły i ukończenia gry że to quest krytyczny? Myślałem że to zwykły quest i dodatkowa możliwość handlu, czegoś nie wiem?
(17-06-2018, 11:48)Psimek napisał(a): [ -> ]Dodaj quest krytyczny z holgerem. W r3 już nie będzie możliwe ukończenie tego zadania. A co do balthasara to jest bug, bo zadanie z pastwostkiem w czystym gothicu można było ukończyć w r3 gdy wprowadziliśmy najemników do farmy

zadanie z holgierem dodane jako quest czasowy.
zadanie z balthazarem było.

(17-06-2018, 12:11)abcy napisał(a): [ -> ]A to Holger jest aż tak ważny dla fabuły i ukończenia gry że to quest krytyczny? Myślałem że to zwykły quest i dodatkowa możliwość handlu, czegoś nie wiem?


mi tez wydaje się, że chodzi tylko o handel
Tak czy siak warto dodać, bo mimo wszystko tracimy expa jeśli nie weźmiemy questa.
Stron: 1 2 3 4 5