Bractwo Spolszczenia

Pełna wersja: [G3ZB] Content Mod 1.1 PL
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
[Obrazek: I4fIbL2.png]
****Changelog****

v1.1

+ Dostosowanie do finalnego patcha 2.01.
+ Usunięto zmiany Theo z wersji 1.0. (teraz zawarte w patchu)


v1.0

Ogólne zmiany:

+ Dodano logo „Content Mod” w ekranie ładowania.
+ Startowa skrzynia na początku gry została przemianowana.
+ Ikony w HUD-zie zostały częściowo przerobione.
+ Większość noname'owych NPC-ów otrzymało rozszerzone nazwy (silny wojownik, elitarny ork, itd…).
+ Niektórym NPC, rozmawiającym z bohaterem, ale mającym tylko standardowe nazwy (obywatel itd.), nadano jakieś imię. (Zostali jeszcze znalezieni NPC z ER)
+ Handlarzom nadano odpowiednią nazwę. (Handlarz łukami, handlarz bronią itd…)
+ Ognisty jaszczur i jaszczur mają znowu różne tekstury. (Wcześniej była tylko jedna tekstura dla obydwu)
+ Bonusowe talenty wszystkich pancerzy zostały rozdzielone na nowo. (Odporność na chłód i gorąco nie jest już potrzebna)
+ Kilka nowych ekranów ładowania. 
+ Dodano nowy rodzaj zombie. 
+ Gorn wraz z upływem rozgrywki nosi inny pancerz.
+ Dodano rycerzy w Vengardzie.
+ Dodano straż i rycerzy w Ardei.
+ Dodano nordmarskiego kowala w Gocie.
+ Dodano nordmarskie wojowniczki w Gocie.
+ Dodano „zarządcę ekwipunku” w Vengardzie.
+ Dodano karczmarza w Faring.
+ Dodano straż przyboczną Gorna.
+ Ork-szaman w Trelis nie sprzedaje już szaty druida, a zbroje najemników.
+ Egidius w Vengardzie sprzedaje teraz składniki alchemiczne zamiast pancerzy.
+ Druid Ardian sprzedaje teraz szatę druida.
+ Wielu kupców zostało optycznie lepiej dostosowanych do towarów, które sprzedają.
+ Zmieniono kilka inwentarzy kupców. (Silden, Geldern, Vengard, Trelis, itd…)
+ Pancerzu paladyna nie można teraz nabyć u Egidiusa, lecz u Immanuela.
+ Kamień teleportacyjny do Vengardu można teraz znaleźć wcześniej. (Przedtem dopiero w wewnętrznym zamku) 
+ Zmieniono u Somy „magiczną rudę” na „magiczne bryłki rudy”, aby nie było problemów z dostępną magiczną rudą.
+ Zadanie „Soma potrzebuje magicznej rudy” również zostało zmienione.
+ Została dodana wzmianka w dzienniku co do miejsca pobytu troglodytów Egidiusa.
+ Został zmieniony przepis na gulasz. Teraz wytwarza się już tylko jeden. (Wcześniej były dwa)

Balans:

+ „Smocza zmora” wymaga teraz więcej siły i nie ma już takiej samej wartości co tarcza paladyna.
+ Zmodyfikowano lekko wartości tarczy paladyna.
+ Skorygowano wartości niektórych napojów alkoholowych.
+ Hełm pancerny zapewnia teraz większą ochronę.

Nowe przedmioty:

+ Piwo
+ Mięso kopacza
+ Ciemny grzyb
+ Przepis na potrawkę z dziczyzny
+ Przepis na potrawkę grzybową
+ Przepis na kompot jagodowy
+ Przepis na kompot owocowy
+ Przepis na pieczoną rybę
+ Przepis na pieczone mięso jelenia
+ Przepis na udziec z dzika
+ Przepis na olej z magicznych korzeni 
+ Przepis na zupę rybną
+ Dziki dają teraz surowy udziec z dzika
+ Jelenie dają teraz mięso jelenia
+ Notki
+ Tarcza Lee 

Nowe pancerze:

+ Szata mrocznych sztuk (można zdobyć)
+ Pancerz rycerza (do kupienia)
+ Skórzany napierśnik (do kupienia)
+ Ubranie łowcy (do kupienia)
+ Pancerz najemnika Gorna
+ Pancerz najemnika z G2 (do kupienia)
+ Kilka rozmaitych strojów obywateli
+ Pancerz straży
+ Zbroja Lee

Nowe hełmy dla NPC:

+ Turban
+ Lekki turban
+ Hełm najemnika
+ Rogaty hełm
+ Kościany hełm Nordmarczyka 

Przerobione tekstury:

+ Zmieniono pancerze buntowników.
+ Przerobiono tekstury tarcz.
+ Tarcza paladyna ma nową teksturę.
+ Tarcza rycerza ma nową teksturę.
+ Skórzana zbroja ma nową teksturę.
+ Szata Maga Ognia ma nową teksturę.
+ Początkowe ubranie bohatera ma nową teksturę.
+ Zdobiony pancerz ma nową teksturę.
+ Pancerz straży ma nową teksturę.
+ Pancerz orka ma nową teksturę.
+ Przerobiono tekstury twarzy NPC.
+ Zmieniono tekstury grzybów.
+ Wiele potworów dostało nowe tekstury.
+ Stworzono nowe tekstury LowPoly dla nowych poziomów.

Zmiany u NPC:

+ Errol nosi teraz hełm i odpowiednią zbroję.
+ Evert w Silden nosi teraz hełm i inną broń.
+ Psotnicy w pobliżu Ardei dostali inny wygląd.
+ Paladyni, którzy atakowali orków w pobliżu Ardei, zostali przerobieni.
+ Inwentarz Griswalda został zmieniony.
+ Strażnicy Anoga noszą teraz hełmy.
+ Rekrutom Garika został zmieniony wygląd.
+ Inwentarz Ubela został zmieniony.
+ Raik nosi inną zbroję oraz hełm.
+ Gabriel nosi teraz hełm.
+ Gońcom Leśnym w pobliżu Silden dano różne bronie.
+ Dwóch Gońców Leśnych w pobliżu Silden zostało zastąpionych przez myśliwych.
+ Niektórzy NPC w Gocie noszą teraz pancerz najemnika z G2.
+ Kilku NPC w Faring otrzymało nowe ubrania.
+ Więzień Galin nie nosi już żadnej broni.
+ Czarni Magowie noszą teraz szatę Czarnego Maga.
+ Przerobiono kilka noname’owych NPC kobiet. (ubranie, włosy)
+ Przerobiono żonę Antona.
+ Hubertus nosi nowe ubranie.
+ Przerobiono żonę Hubertusa.
+ Żona Galina nosi inne ubranie.
+ Ignatius nie nosi już szaty druida.
+ Przerobiono obie kobiety w Ardei.
+ Przerobiono Alicię.
+ Kilku najemników w Cape Dun nosi teraz odpowiednią zbroję.
+ Przerobiono zwiadowców w pobliżu Cape Dun.
+ Theo nie nosi już pałki.
+ Nowicjusz w świątyni Vengardu nosi teraz szatę nowicjusza.
+ Mag Immanuel nosi teraz szatę Arcymaga Ognia.
+ Kilku nordmarskich wojowników nosi teraz hełmy.
+ Kilku buntowniczych wojowników nosi teraz hełmy.
+ Kahlil nosi teraz turban.
+ Kahlif nosi teraz turban.
+ Kazus ma teraz inną brodę, jako że stara powodowała błąd z ostrzyżeniem.
+ Zmieniono strażników Khadima.
+ Khadim nie nosi już brody, ale za to ma turban.
+ Tajemniczy wędrowiec nosi nowe ubranie.
+ Kilku kowali nosi nowe ubranie.
+ Boris nosi inne ubranie.
+ Kunz nosi inne ubranie.
+ Kendel nosi nowe ubranie.
+ Milten nosi inną szatę i inny kostur.
+ Thorus nosi nową zbroję.
+ Gorn nosi nową zbroję.
+ Kan nosi teraz inną broń.
+ Lee nosi nową zbroję.
+ Zmieniono niewłaściwą zbroję najemnika w Trelis.
+ Inog nosi teraz inny pancerz.


Screeny:


Instalacja: 

1. Czysty Gothic 3 Zmierzch Bogów.
2. Patch 2.01 (konieczny).
3. Content Mod 1.1 PL [instalujemy do głównego folderu].
4. (opcjonalnie) Dodatki. https://dl.orangedox.com/byYZVs4SNLz4e8pqct?dl=1


>>> Download <<<



Jeśli chodzi o dodatki, to wystarczy tylko wkleić dany komponent do folderu Data i voilà.



Credits:

Tłumaczenie: Quasch
Korekta: Quasch
Skrypty: Nefario, Squerol
Grafika: Blizna, Nefario
Testy: Quasch, Kejczbi

Tutaj jeszcze podziękowania dla Mordraka za przygotowanie pierwszej instalki testowej oraz specjalne podziękowania dla Squerola, bez którego nie udałoby nam się ogarnąć tych dodatków do Content Moda. :)
U mnie na Spine nie ma tej modyfikacji. Nie ma nawet zakładki ze Zmierzchem Bogów, czy też normalnym G3.
Spine jest tylko do G1 i G2, wybacz moje niedopatrzenie. :)
A nie będzie takiej możliwości? W końcu do G3 tak tych modów mało nie jest...
Bonne powiedział, że przy premierze wersji 2.0 Spine będzie również wspierał G3. :) Jednak póki co woli się jeszcze skupić na dwóch pierwszych częściach.
mam problem! ostatnio po przerwie wróciłem by grać dalej. Dziwnym faktem było to że z PL zrobiło się z ENG. Na początku coś skopiowałem i wkleiłem CM1.1 do gothica 3zb potem udało mi się zrobić grę po polsku. Niestety postacie nie mają głosu, wie ktoś dlaczego? reszta działa.
PS: tak w ustawienaich mam ustawioną głośność mówienia.
Może sprawdź w ge3.ini, zjedź na sam dół i zobacz, czy masz tam Audio=Polish.
Jeśli to nie pomoże, to najzwyczajniej w świecie polecałbym reinstall, najprostszy i najszybszy sposób chyba.
Może nie jest to do końca związane z modyfikacją, lecz jest to pytanie dotyczące samej gry. Otóż w momencie, kiedy muszę doprowadzić Lee oraz jego ludzi do Gorna, Errol nie chce do mnie zagadać, a powinno tak być. Próbowałem chyba z miliard razy go okrążyć, skakać po nim i nic. Może problemem są sami ludzie Lee, którzy muszą być w odpowiednim miejscu?
nagrał właśnie ciekawy materiał o Zmierzchu Bogów, więc myślę, że jest to dobra okazja, żeby przypomnieć o naszym Content Modzie.



Ja, jak kiedyś wspominałem, grałem w to dwa razy — pierwszy z ciekawości, drugi z przymusu, bo trzeba było przetestować tego oto Content Moda. Jak w modyfikacjach staram się wyciągać same dobre rzeczy i patrzeć na nie przychylnym okiem, tak tutaj nie byłem w stanie ścierpieć fatalności tego produktu (tym bardziej, że to przecież jest oficjalna gra). Najbardziej dobijały mnie te misje eskortowania kogoś przez pół kontynentu na piechotę i miejscami kuriozalna maniera w głosie Bezimiennego. Po raz kolejny reżyserzy dali się poznać od tej gorszej strony. Serio, odpalcie sobie pierwsze lepsze Let’s Playe w oryginalnym języku (niemieckim). Różnica głosu między G3 a G3ZB jest niezauważalna, no ale my musieliśmy być inni. Przynajmniej dobitnie widzicie, jak wielką rolę odgrywa w tym wszystkim reżyser, bo niektórzy we wcześniejszych odsłonach narzekali na drewnianość Jacka Mikołajczaka i że inaczej tego nie potrafi zagrać, a on po prostu takie dostał wskazówki co do postaci.
Pochwalić mogę natomiast tłumaczenie. Widać kolosalną różnicę między podstawką a dodatkiem, jest dużo tego pazura w miejscach, kiedy tego potrzeba (rozmowa z Hanzem po prostu perfekto), a mam porównanie, wierzcie mi, bo przeszedłem wszystkie części po niemiecku. W trzeciej to po prostu spłycono u nas wszystko do granic możliwości. Nawet sobie nie wyobrażacie, ilu Niemców uważa, że to Gothic 3 ma najlepsze dialogi, teksty itd. Ciekawe, kto w Polsce tak powie?

No ale dobra, trochę zboczyłem. Jeśli ktoś jeszcze nie grał, a zamierza, to tylko z najnowszym patchem i tym Content Modem, bo naprawdę to jest gra co najwyżej na raz.
Moim zdaniem Zmierzch Bogów jest najgorszą grą w jaką kiedykolwiek grałem. Nie potrafiłem znaleźć w niej ani jednej zalety i ten film mojego zdania nie zmienił. Żadne z przedstawionych plusów nie były przekonujące, co to za tłumaczenie że ten Bezimienny jest jaki jest, więc to go usprawiedliwia żeby być najbardziej antypatycznym protagonistą jakim grałem. Albo to przypominanie, jak ciężkie dla twórców było tworzenie tej gry. Mnie jako gracza interesuje efekt końcowy, a co działo się podczas procesu tworzenia to sprawa jedynie twórców. Nazwanie tego produktu dobrym Gothiciem jest obrazą nawet dla trójki. Zgadzam się w jednym, wielokrotnie w tej grze można się pośmiać, ale bynajmniej nie z sytuacji, które miały być zabawne w zamiarze twórców (m.in. szalony miłośnik ptaków), bo te były żenujące, a z różnych niedopracowań lub głupich sytuacji z nich wynikających. Już średniej klasy mody do poprzednich Gothiców trzymają znacznie wyższy poziom. Ale fanem podstawki też nie jestem. Trójka potrzebuje porządnego remake'a, zamiast moda, który wciśnie do niej na siłę jeszcze więcej byle jakich questów i wyjątkowo słabych dialogów (może znowu to kwestia tłumaczenia) – mógłbym tu złośliwie zaznaczyć, że Quest Pack dostosował się do poziomu wersji bazowej, ale chyba nie o to chodziło w modyfikacji przedstawianej jako przywrócenie klimatu Gothica 1 i 2. Jedyny sprawdzony przeze mnie mod do Gothica 3, zasługujący na uznanie to Content mod i to od wersji 3.0, bo wcześniejsze kolorowanki pancerzy mi nie imponowały, a wprowadzonych w wersji 2.6 zbrojach żywcem przeniesionych z poprzednich części postacie wyglądały raczej śmiesznie niż klimatycznie.
Możesz sprecyzować, , o co chodzi z tym spłyceniem dialogów w G3? Jakoś ciężko sobie wyobrazić, by ta część miała najlepsze teksty. Być może przy tej grze również dystrybutor się spieszył, co słychać zresztą po kwestiach Mikołajczaka – brzmią, jakby obudzili go w środku nocy i kazali nagrywać jedną po drugiej. W dwójce (zwłaszcza podstawce) poradził sobie świetnie i na pewno nie nazwałbym go drewnianym.
Stron: 1 2